Az M4-esen folyó munkálatok leállításáról Lázár János azt mondta, a kormány utasította a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy bontsa fel a kivitelezőkkel a szerződéseket, illetve vizsgálja a kormány, hogy lehet bekapcsolni Szolnokot a négysávos gyorsforgalmi úthálózatba. Lázár szerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek van engedélye az M0-s és Szolnok összekötésére, jelenleg multinacionális útépítő cégekkel tárgyalnak. A miniszter azt is mondta, birtokukban van egy olyan levél, amelyben az Európai Bizottság egyik munkatársa közölte, hogy az OLAF is vizsgálódik az M4-es ügyében, de egyelőre még nem világos, hogy mire jutott az EU csalás elleni hivatala.
Lázár hangsúlyozta, hogy a beruházás 2009-ben indult, 2012-ben nyújtották be a programot az EB-hez, majd 2013-ban derült ki, hogy nem ad rá az EU pénzt. “Nem zárkózunk el attól, hogy az M4 jelenlegi útvonalán a kormány folytatja az útépítést a bekerülési összeg felülvizsgálata után” – mondta, de előbb felül kell vizsgálni a műszaki tartalmat is Lázár szerint.
Kérdésre válaszolva a miniszter azt mondta, úgy tudja a NIF-től, hogy az M4-es útépítésnél érintett cégek nem peres úton kívánják rendezni a vitás ügyeket, így a kormány nem számít kártérítései igényekre. Lázár oda is szólt az egyik építő cég, a Közgép tulajdonosának, Simicska Lajosnak – név említése nélkül –, amikor azt mondta, elvárja, hogy ne támadja azt az országot, amiből az elmúlt négy évben “jól élt".