Az avatóünnepségre Törökszentmiklósról érkezett Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője egy olyan különvonattal, amely néhány percig 160 kilométer/órás sebességgel ment – derül ki az MTI tudósításából.
A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza 100-as vasútvonal a Tiszántúl, a Sárrét közlekedési tengelye, ütőér a térség számára, amely kihat a gazdaságra, a turizmusra egyaránt. A Szajol és Püspökladány közötti rész felújítása csaknem 121 milliárd forintba került, már 1990 környékén elkezdték tervezni, és ez volt Magyarország legnagyobb vasútfejlesztése – mondta a miniszter.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy a megújult vasúti pályán a decemberi menetrendváltozástól felújított szerelvények járnak majd. A vasúttársaság saját forrásból megkezdi a kisújszállási, a karcagi és a püspökladányi állomásépületek felújítását. Emellett folytatják a 100-as vasútvonal felújítását, most a Püspökladány és Debrecen közötti szakasz jön.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő kommunikációs igazgatója elmondta: a most elkészült csaknem 70 kilométeres vasúti pályán óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak a vonatok, korszerű biztosítóberendezéseket telepítettek, öt állomáson peronaluljárókat építettek, a vonal mentén közúti alul- és felüljárók készültek. Jövőre körülbelül 130 kilométer hosszan kezdődik vasútfejlesztés – tette hozzá.