szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Reagált a megkeresésünkre a BKK a Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatban. A cég válaszából kiderül, a biciklisek a tér egy részén pár tonnás útitársakat kapnak.

Szerda reggeli riportunkban beszámoltunk a Széll Kálmán tér felújítása körül tapasztalt problémákról. A BKK a megjelenés után juttatta el válaszát kérdéseinkre, melyek a növénytelepítéssel és a közlekedési sávok szűkösségre vonatkoztak. A kerékpárosok nem fognak tapsolni neki.

A cég válaszából ugyanis kiderül, hogy a Krisztina körút Attila út felé menő szélső sávja mellett szaggatott fehér vonallal nyitott bicikliút, -sáv lesz. "Ezt az autóbuszok is igénybe vehetik", különben nem férnének el az egy személyautónyi sávban. Kérdés, mennyire lesz ez a megoldás balesetveszélyes a kerékpárosoknak – a projekt ellenben kipipálhatja a bicikliseket, de a megoldás közel sem tűnik ideálisnak. A buszok "a végleges forgalmi rend bevezetését követően" a Csaba utcáig, mintegy 200 méteren át trappolnak a biciklisávon, utána besorolnak a középső sávba, mivel a szélső sáv kanyarodósáv lesz, és a középső sávban lesz a Csaba utcai csomópont utnái megállóhely – ez egyelőre még nem létezik.

A felújítással kapcsolatban az volt az általános kritika, hogy túl keveset vállalt, rengeteg probléma továbbra is megmarad egy kipofozott kültakarójú téren. A BKK örült, hogy a kezdeti kritikák után felkarolhatta a kerékpáros-forgalmat is, ezt is oda lehet biggyeszteni az 5,3 milliárd forintos, sokhetes csúszásban lévő projekt eredményként, de ennek ezek szerint az az ára, hogy a kerékpárosok sávjába pár percenként látogatást tesz egy-egy soktonnás busz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!