"Értelmetlen kontárkodás" a Déli bezárása

A Magyar Közlekedési Klub éles hangon ítéli el a Déli bezárására készülő kormányzati terveket.

  • hvg.hu hvg.hu

A Magyar Közlekedési Klub is közleményt adott ki a Déli pályaudvar sorsával kapcsolatosan. Szerintük a kormány nem indokolja érdemben, miért kell bezárni a pályaudvart – az érvekről pro és némileg kontra itt olvashat.

"Elképesztő, hogy mindenfajta közlekedéspolitikai illeszkedés nélkül, pusztán hirtelen ötletektől vezérelve egyáltalán felmerülhet ilyen elképzelés" – áll a klub közleményében. A Déli pályaudvar jelenleg az egyik legforgalmasabb magyar pályaudvar, jelentős elővárosi forgalmat bonyolít le. Még a városon belüli közlekedésben is szerepe van. A szöveg felsorolja, hol mennyivel nőne a Déli kiesésével az utazási időtartam – ezt mi is taglaltuk egy cikkünkben.

A Déli üzemi szempontból is pótolhatatlan, mivel a Kelenföldi pályaudvaron megszűntek vágányok a P+R parkoló építése miatt. "A tévhitekkel ellentétben a személypályaudvar vágányainak száma sem csökkenthető jelentős mértékben", utal a szöveg a például Vitázy Dávid által is képviselt nézetre.

A mostani helyzet persze nem tökéletes, lehetne változtatni, vágányokat megtakarítani, de ezekkel a beavatkozásokkal "aligha nyerhetők akkora területek, amelyek az ingatlanfejlesztőket kielégítenék".

A klub felszólítja a kormányt, álljon el a Déli bezárására vonatkozó tervekről, pénzkidobó, fejlesztésnek álcázott "értelmetlen kontárkodás"-tól, amelynek csak a tervezési költségei annyit tesznek ki, amelyből komoly eredményeket lehetne elérni a közösségi közlekedés különböző területein.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.