szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem ront neki Tarlós Istvánnak Vitézy Dávid, de aggódik, hogy az általa képviselt szakmai elvek nem érvényesülnek eléggé a fővárosi közlekedésfejlesztésekben, és a vezetés filozófiája is más.

Nem nehéz elképzelni, miért rontott neki újra Tarlós István Vitézy Dávidnak, ha elolvassa az ember az Origo vele készült interjúját. Korábban olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Főváros korlátozni akar egy csomó, kerékpárosoknak kedvező, még Vitézy BKK-elnöksége alatt született intézkedést. Vitézy ezekről is beszélt egy fővárosi szórakozóhelyen tartott rendezvényen.

Korábban a kerékpárosok szervezetei azt a hírt kezdték el köröztetni, hogy Budapest kerékpárutakat akar megszüntetni. Ezt a fővárosi önkormányzat tagadta, azt állítják, csupán párhuzamosságokat akar megszüntetni – mint például azt, hogy ahol van kerékpárút, ott ne lehessen mellette a buszsávban is kerékpárral közlekedni. Vitézy Dávid szerint semmit nem kéne megszüntetni, hanem a további fejlesztéseken kéne gondolkodni.

MTI / Marjai János

"Megszűnt a komplex közlekedésirányítási rendszer", mondta Vitézy, aki hosszan sorolta, miért nem ért egyet a változásokkal, és hogy megy ez szemben az általa vezetett BKK – amúgy Tarlós választási programjának is részét képező – felfogásával. Vitézy védi az elnöksége alatt kialakított vívmányokat, és szerinte a további kerékpáros fejlesztésekre kéne inkább koncentrálni, hogy egyre többen válasszák a kerékpározást. "A kerékpáros közlekedés fejlesztését azért érdemes zászlóra tűzni, mert nem csak azok érdeke, akik bicikliznek, főleg nem csak azoké, akik ma bicikliznek. Az látszik, hogy nagyon sok embert visszatart a városi kerékpározástól, ha nincs megfelelő infrastruktúra."

Vitézy világossá teszi, hogy Budapest életminősége szempontjából is kulcsfontosságú, ha fejlődik a kerékpáros úthálózat és egyre jobb élmény lesz biciklizni. "A városnak érdeke, hogy minél több kerékpáros legyen. És nem csak a városnak elvontan, hanem a város lakóinak." Fejleszteni kéne a Bubi második ütemét, fejleszteni kéne a tömegközlekedéses kerékpárszállítást, és egyre több helyen kellene kerékpársávokat létesíteni. Ehhez képest leálló és vitatott fejlesztésekről hallani.

Vitézy reméli, hogy nem jelennek meg az eddigi törekvésekkel ellentétes közlekedéspolitikai elvek a Városházán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!