szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tarlós István főpolgármester meghívta a Gój motorosokat is abba a munkacsoportba, amely a kerékpározás lehetőségeit vizsgálja felül – írta a Gój Motorosok Egyesületének Facebook-posztja alapján az Index. Szeneczey Balázs kerékpáros-fejlesztésekért felelős főpolgármester-helyettes később viszont azt közölte, eddig kizárólag a kerékpárosklub képviselőit hívták meg a munkacsoportba.

A Gój Motorosok Egyesülete a napokban tárgyalt Szeneczey Balázs kerékpáros-fejlesztésekért felelős főpolgármester-helyettessel, akivel "bő félóra alatt szinte mindenben hasonló álláspontra" jutottak – írták a Facebookon. A posztot idéző Index szerint a tárgyalásokat követően Tarlós István a motorosokat is meghívta a kerékpározás lehetőségeit felülvizsgáló munkacsoportba.

A Gój motorosok és partnerklubjuk, a Blue Knights LE MC Hungary azért lobbizik majd a munkacsoportban, hogy tegyék kötelezővé sorszámozott láthatósági mellénnyel a kerékpárosok beazonosítását, kapjanak egyhetes alapfokú képzést hatéves kortól mindazok, akik igénylik és ennek elvégzése után járjon kerékpárvezetői engedély. De nem javasolják a kerékpárosok buszsávban haladását és az egyirányú utcába behajtást sem kerékpárral, mert igen balesetveszélyesnek tartják.

Később Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes közleményben pontosította a történteket, szerinte például a kerékpáros munkacsoportba eddig csak és kizárólag a kerékpárosklub képviselőit hívták meg, és "fel sem merül annak lehetősége és szándéka", hogy a Gój motorosokat "a kerékpárosok ellen uszítsuk".

Tarlós István mindenesetre a hvg.hu-nak nemrégiben adott interjújában azt mondta, szerinte "az nem megy, hogy mindenki a biciklisek ad hoc ötleteihez alkalmazkodjék. Egy kiterjedt belváros teljes autómentesítése sem szakmailag, sem méltányosság, sem józan paraszti ész szempontjából nem látszik számomra megérvelhetőnek."

A bicikliút mellett a buszsávra felfestett kerékpáros piktogrammal kapcsolatban pedig úgy fogalmazott, hogy "miért épült akkor a kerékpárút? Mert a kerékpárosok többsége nem a bicikliutat használja, hanem ott peckeskedik a buszsávban".

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Megkönnyíti a zenehallgatást a Spotify, de nem mindenkinek

Megkönnyíti a zenehallgatást a Spotify, de nem mindenkinek

Szovjet időgép: beültünk egy 492 kilométert futott régi Ladába

Szovjet időgép: beültünk egy 492 kilométert futott régi Ladába

A koronavírushoz hasonlított egy ázsiai együttest, nem győzött utána bocsánatot kérni

A koronavírushoz hasonlított egy ázsiai együttest, nem győzött utána bocsánatot kérni