szerző:
Gergely Zsófia

Nem is létezett olyan nyilvánosan közzétett CÖF-közlemény, mint amire hivatkozva a Tv2 nekiment a hétvégén több független szerkesztőségnek. A CÖF kérdésünkre kénytelen volt elismerni, hogy direktben küldték meg a Soros György-specialista Tv2-nek állításaikat, de persze csak a húsvét miatt. A CÖF így a Békemenet után feltalálta a nyilvánosságra nem hozott közleményt.

„Támad a Soros médiabirodalom” címmel lendült a tőle megszokott módon támadásba Andy Vajna állami támogatással megszerzett tévéje a húsvéti hosszúhétvégén: független médiumok szerkesztőségeit reagáltatták arra a CÖF közleményre, amely leleplezte, hogy kapcsolatban állnak az Orbán-kormány aktuálpolitikailag felfestett patás ördögével, Soros Györggyel. Egy apró malőr azonban úgy tűnik, becsúszott: a CÖF elfelejtette közzétenni a „közleményt”.

Itt írtuk meg, hogy a CÖF szóvivőjének, a műsorban is nyilatkozó ifjabb Lomnici Zoltánnak kifejezetten erre a közleményére hivatkozva (de abból nem idézve) arról „faggatták” a hvg.hu-t – valamint a 24.hu-t, a 444-et és az RTL Klubot –, hogy milyen módon befolyásolja Soros György a munkánkat, és hány szerkesztő, újságíró végzett „a Soros-egyetemen”, ami a kormányretorikában a CEU-t fedi.

Csakhogy úgy tűnik, a CÖF médiatámadást leleplező „közleményét” éppen csak közzétenni felejtették el: nem került ki a honlapjukra, nem jutott el például még a hvg szerintük érintett szerkesztőségéhez, de még az erre rendszeresített MTI/Országos Sajtószolgálat (OS) –be sem került be. Holott utóbbi módon, az OS-ben szoktak kommunikálni, itt tették közzé utoljára múlt csütörtökön még azt is, hogy álhírek terjednek a soron következő Békemenetük időpontjáról.

Miután hiába kerestük, rákérdeztünk kedden a szervezetnél, amelynek munkatársa először telefonon próbált segíteni, de végül még ő sem találta meg saját oldalukon a közzétételt. Írásbeli megkeresésünkre végül elismerték, hogy a „közleményt” a Tv2 e-mailben kapta meg. „A húsvéti ünnepekre tekintettel” választották „közlésüknek azt a formáját”, illetve mivel „a TV2 Tények című műsora is többször foglalkozott Soros György magyarországi tevékenységével” – magyarázták. Majd ezt követően „a Tények nyilatkozatra kérte fel szóvivőnket” – tették hozzá.

Magyarul a (szélesebb) nyilvánosságra hozott/szánt közlemény ezek szerint nem is létezett, levélben átdobták, mit mond a CÖF, amiből riportot gyártott a kormányérdekeknek megfelelően vezérelt Tv2. A Soros/Soros-egyetem miatt támadott szerkesztőségek felé persze úgy adták elő, mintha lenne bármilyen „közlemény”, majd persze megszólaltatták a „közleményt” kiadó CÖF szóvivő ifjabb Lomnicit. Aki minő meglepetésre nemcsak a Tényekben tűnt fel, de kedd reggel természetesen már a Mokka kanapéján sorosozott.

Azóta sem válaszoltak, kik még

Valószínűleg a CÖF is érezte, hogy az árulkodó baki több mint ciki, mert jól mutatja a habonyista médiától megszokott mechanizmusokat, ezért kérdésünkbe adott válaszukba odabiggyesztették: „mások mellett” kapta meg a közzé nyilvánosan nem tett közleményt a Tv2. Úgyhogy visszakérdeztünk, sorolják fel, kik a „mások”, de a válaszuk azóta nem futott be.

Ha befut, nyilván akkor sem tudjuk ellenőrizni, ugyanakkor nehezen védhető, hogy a revolvermédián belül uralkodó know-how-nak megfelelően máshol is a Tényekre hivatkozva számoltak be az összehangolt sorosista médiatámadásról. Még a soha nem látott mélységekbe süllyedő Origo és az eleve aljabulvárnak szánt 888.hu is a Tényekre hivatkozva gyártott cikket ugyanerről, ergo ezek a szerkesztőségek sem kaphatták meg a közzé nem tett közleményt – ha mégis, akkor meg nem akartak dolgozni vele/valahonnan tudták, hogy „majd a Tv2”.

Vagyis a kitört médiaháború mellékhatásaként a CÖF feltalálta a nyilvános közzététel nélküli „közleményt”, amelyet jelen állás szerint egyetlen címzett kapott meg (ezt amúgy magyarul levélnek/utasításnak inkább hívják).

A 24.hu egyébként éppen kedden írt arról, hogy többen is otthagyták a Tv2-t, mert nem bírják, ami ott megy.

És ez már a megújult
©

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Maradhat a budai villában Vajna Tímea

Maradhat a budai villában Vajna Tímea

Puzsér: Mi szükség van Momentumra?

Puzsér: Mi szükség van Momentumra?

Máris kiesett Babos, nem jött össze a főtábla Miamiban

Máris kiesett Babos, nem jött össze a főtábla Miamiban

395 katolikus papot és diakónust vádolnak szexuális zaklatással Illinois államban

395 katolikus papot és diakónust vádolnak szexuális zaklatással Illinois államban

Őrizetbe vették Michel Temer volt brazil elnököt korrupció gyanújával

Őrizetbe vették Michel Temer volt brazil elnököt korrupció gyanújával

200-600 millió jelszót tárolt titkosítás nélkül a Facebook – lehet, hogy az öné is veszélyben volt

200-600 millió jelszót tárolt titkosítás nélkül a Facebook – lehet, hogy az öné is veszélyben volt