szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A próbafutásokon derült csak ki, hogy nem lesz elég a szegedi villamosokat ellátó áramfejlesztő az új járművek magasabb energiaigényéhez.

A szegedi villamos-közlekedést ellátó áramfejlesztő nem lesz képes megbírkózni a tram-train jelentette többletterheléssel, és ez csak most derült ki - jelentette a Szegeder.hu. A lap ezt egy önkormányzati bizottsági ülésen benyújtott előterjesztésből tudta meg, amiben Kovács Tamás alpolgármester megállapítja, hogy a beruházó eddig nem vizsgálta meg a szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét, és csak a próbafutások során kiderült, hogy, a tram-train járműveinek több áram kell, mint a meglévő villamosoknak, ezért fejleszteni kell az áramátalakítókat.

A szükséges fejlesztésbe a MÁV száll be 70 millió forinttal, és december 31-ig el kell végezni, jóllehet a tram-trainek hivatalosan már az adventi időszakban el kellene indulnia. Addig viszont még fel kell mérni a meglévő rendszert, elvégezni az energetikai számításokat, kidolgozni a bővítési lehetőségeket, és elkészíteni a kiviteli terveket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Gazdaság

Bemutatták a szegedi tram-traint – Fotók

Ha gazdaságilag sikeres lesz a csongrádi tram-train projekt, akkor a képviselő szerint az mintául szolgálhat az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztéséhez Budapest környékén