szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Kizárólag Stockholmban és New Yorkban használnak hasonló megoldást. A 3-as metró egyes állomásian máshogy nem lehetett megoldani a metrómegállók akadálymentesítését.

A 3-as metró Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásain májusban nyílnak meg a ferdepályás felvonók – közölte a BKV Zrt csütörtökön.

A közlemény szerint a belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A ferdepályás felvonók hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű hozzáférést: a másik három állomás a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megálló lesz.

Ferdepályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak, így ilyet Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatnak majd. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek.

Kurucz Zoltán, a ferdepályás liftek tervezője elmondta: mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni. Azok helyett ferdepályás lifteket kellett kivitelezni, amelyek a mozgólépcső lejtaknában haladnak, közvetlenül a mozgólépcső mellett.

A liftben egyszerre nyolc ember, vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el. A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd. Úgy fogalmazott: a ferdepályás lift működése „szinte 100 százalékban megegyezik” a budavári siklóéval.

Ahogy azt korábban megírtuk, a ferdeliftekre összesen 5,4 milliárd forintot költenek el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!