Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"21ef527d-b0f8-4a9d-a796-f5327506a928","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Pesti Színház negyven évvel az első magyarországi ősbemutatója után most újra előadja a horrormusicalt, amely ma sem veszített humorából és a benne rejlő lehetőségekből.","shortLead":"A Pesti Színház negyven évvel az első magyarországi ősbemutatója után most újra előadja a horrormusicalt, amely ma sem...","id":"20250331_hvg-Remsegek-kicsiny-boltja-Pesti-Szinhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21ef527d-b0f8-4a9d-a796-f5327506a928.jpg","index":0,"item":"9c48b1d5-ae1b-4835-a933-6b18ca502e56","keywords":null,"link":"/360/20250331_hvg-Remsegek-kicsiny-boltja-Pesti-Szinhaz","timestamp":"2025. március. 31. 18:30","title":"Lubickolnak szerepeikben a színészek az újra műsorra vett Rémségek kicsiny boltjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7baa9c9-a478-425c-a3b1-0f46f4ec17cb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EU trösztellenes hatósága egy jármű-újrahasznosítási kartellt büntetett.","shortLead":"Az EU trösztellenes hatósága egy jármű-újrahasznosítási kartellt büntetett.","id":"20250401_A-Volkswagen-a-Stellantis-es-mas-autogyartok-458-millio-euro-unios-birsagot-kaptak-kartellezesert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7baa9c9-a478-425c-a3b1-0f46f4ec17cb.jpg","index":0,"item":"9d4afefc-8c89-4acb-9c89-9a63c16f59e2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_A-Volkswagen-a-Stellantis-es-mas-autogyartok-458-millio-euro-unios-birsagot-kaptak-kartellezesert","timestamp":"2025. április. 01. 19:15","title":"A Volkswagen, a Stellantis és más autógyártók 458 millió euró uniós bírságot kaptak kartellezésért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0301e4b-6ecf-434b-93b7-9576424e4fb9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére van tartalék autó is.","shortLead":"Szerencsére van tartalék autó is.","id":"20250401_falnak-csaptak-a-MotoGP-biztonsagi-autojat-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0301e4b-6ecf-434b-93b7-9576424e4fb9.jpg","index":0,"item":"c3544d9f-236f-4ad7-af02-c654672fa2a6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_falnak-csaptak-a-MotoGP-biztonsagi-autojat-video","timestamp":"2025. április. 01. 07:23","title":"Kellemetlen baki: falnak csapták a MotoGP biztonsági autóját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07f6845d-afe0-468b-a30f-881452a70702","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ahogy a HVG-nek, úgy Arató Andrásnak is elsősorban a laktózmentes termékek árcsökkenése tűnt fel.","shortLead":"Ahogy a HVG-nek, úgy Arató Andrásnak is elsősorban a laktózmentes termékek árcsökkenése tűnt fel.","id":"20250402_hir-tv-arresstop-hide-the-pain-harold-arato-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07f6845d-afe0-468b-a30f-881452a70702.jpg","index":0,"item":"ae878556-246c-4ff0-9072-c566eb0a61cd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250402_hir-tv-arresstop-hide-the-pain-harold-arato-andras","timestamp":"2025. április. 02. 08:48","title":"A Hír Tv megtalálta az árrésstop tökéletes reklámarcát: Hide the Pain Haroldot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dffa63f1-f5ac-449c-9730-584493b4cf41","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Még mindig nem tudni, kinek a koponyáját vitte Miskolcon egy kutya egy ház udvarára. Eddig bűncselekmény gyanúja nem merült fel.","shortLead":"Még mindig nem tudni, kinek a koponyáját vitte Miskolcon egy kutya egy ház udvarára. Eddig bűncselekmény gyanúja nem...","id":"20250331_korozes-rendorseg-koponya-kutya-miskolc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dffa63f1-f5ac-449c-9730-584493b4cf41.jpg","index":0,"item":"0515f9b3-c5b2-4f75-9755-d4b621ad12de","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_korozes-rendorseg-koponya-kutya-miskolc","timestamp":"2025. március. 31. 20:04","title":"Körözésben keresik a rendőrök annak a férfinak a testét, akinek a koponyáját egy kutya találta meg Miskolcon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fec7baa7-9e9b-4806-bfe8-2c3c74e224ab","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Az utolsó pillanatban sem tiszta, pontosan milyen viszontvámrendszert fog bejelenteni magyar idő szerint szerda este Donald Trump amerikai elnök. Közgazdászok mindenesetre lemodellezték a legrosszabb forgatókönyvet, aszerint a vámok még nagyobbak lehetnek, mint amelyek tovább súlyosbították a nagy gazdasági világválságot és világkereskedelmi féket, GDP-krachot és inflációvágtát hoztak. De ahhoz, hogy ez bekövetkezzen, az egész világnak Trumppá kellene válnia.","shortLead":"Az utolsó pillanatban sem tiszta, pontosan milyen viszontvámrendszert fog bejelenteni magyar idő szerint szerda este...","id":"20250402_Donald-Trump-viszonossagi-vamok-viszontvamok-vamhaboru-globalis-hatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fec7baa7-9e9b-4806-bfe8-2c3c74e224ab.jpg","index":0,"item":"f462845e-a990-450f-9ae5-caaad801e739","keywords":null,"link":"/360/20250402_Donald-Trump-viszonossagi-vamok-viszontvamok-vamhaboru-globalis-hatasok","timestamp":"2025. április. 02. 13:00","title":"Jönnek Trump bosszúvámjai, száz éve nem látott kereskedelmi háborút szabadíthatnak a világra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d134ae21-5a0f-4077-a484-1b65c3bfd540","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Vörös riasztás lépett életbe. ","shortLead":"Vörös riasztás lépett életbe. ","id":"20250401_Izland-vulkankitores-magma-turistaknak-el-kellett-hagyniuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d134ae21-5a0f-4077-a484-1b65c3bfd540.jpg","index":0,"item":"32558527-1678-45cf-a903-2d3ed0439d39","keywords":null,"link":"/vilag/20250401_Izland-vulkankitores-magma-turistaknak-el-kellett-hagyniuk","timestamp":"2025. április. 01. 11:01","title":"Vulkánkitörés miatt kellett kimenekíteni turistákat Izlandon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0755cba8-fc72-410a-9d1b-52825b0fc747","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Patriot rakétaütegekhez a logisztikai és a műszaki támogatás, illetve a kiképzés kerül ennyibe.","shortLead":"A Patriot rakétaütegekhez a logisztikai és a műszaki támogatás, illetve a kiképzés kerül ennyibe.","id":"20250331_ketmilliard-dollaros-szerzodes-lengyelorszag-usa-raketavedelmi-rendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0755cba8-fc72-410a-9d1b-52825b0fc747.jpg","index":0,"item":"dbd6a4e0-f6bd-4fe8-919b-053ee4dec84a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_ketmilliard-dollaros-szerzodes-lengyelorszag-usa-raketavedelmi-rendszer","timestamp":"2025. március. 31. 17:22","title":"Kétmilliárd dolláros szerződést írt alá Lengyelország és az USA rakétavédelmi rendszerekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lázár szerint a jövőben Debrecenben épül fel a vidék fővárosa, ehhez pedig a kormány 700 milliárd forintnyi beruházással járul hozzá, aminek a java azt szolgálja, hogy a városban épült vagy épülő gyárakat megközelíthessék, mert például 50 ezer új munkást is mozgatni kell. Lázár megnyugtatott mindenkit: alkotmányos jog, hogy eljusson a magyar A pontból B pontba. A Budapest-bérlet megszűnik, bár Lázár jelezte: „a kormány nem akarja szívatni sem a főpolgármestert, sem a budapestieket".
Erős fővárosra és erős vidéki gazdasági központokra van szükség Magyarországon, Debrecenben például 700 milliárd forintos, jellemzően közlekedési infrastruktúra-fejlesztés kell ahhoz, hogy a meglévő és épülő gyárakat ki lehessen szolgálni, ráadásul a 200 ezres város népessége a munkaerő vonzása miatt további 50 ezerrel nőhet – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben, felsorolva a kormány által tervezett közlekedés- és egyéb fejlesztési terveket. Jelezte:
Debrecen előre megy, nem hátra!
Ami a közlekedési témát és kifejezetten Budapestet illeti, Lázár jelezte: az agglomerációs közlekedési problémák nem csak Budapestet érintik. Azt is mondta, decemberben a kormány két részre bontotta a közösségi közlekedés finanszírozásának kérdését, a tarifareformot. „Alkotmányba írtuk és törvénybe rögzítettük, hogy minden magyarnak biztosítjuk, hogy eljusson A pontból B pontba". Mivel bejelentése szerint eddig 4 millió vármegye- és országbérletet adtak el, ebbe az irányba mennek tovább.
„Budapest ügyében vártunk eddig, abban bíztunk, hogy a főváros aláírja a megállapodást, de a kormányzati tarifareform-ötletek Budapest nélkül valósulnak meg" – folytatta Lázár. A változások lényege, hogy „minden bérletet megszüntetünk a vármegye és országbérleteken túl márciustól." Lesz viszont kedvezményes napijegy. Jelentősen átalakul Lázár bejelentése szerint a kedvezmények rendszere is. Megszűnnek például a különleges, kedvezményre jogosító igazolványok is.
Lázár János miniszter és Papp László, Debrecen polgármestere
A miniszter bejelentette, hogy 14 év alatt és 65 év felett mindenkinek díjmentes lesz a közösségi közlekedés (utóbbi most is így van – a szerk.) Lázár a fővárosi ügyekről, így a Budapest-bérlet megszüntetéséről is beszélt, és kiemelte az elszámolási vitát a fővárossal ez utóbbi ügyében. Mint mondta, „Budapesten, ahol térdig járnak állítólag a pénzben, nem számított ezek szerint ez a néhány milliárd forint" ügye. Nem bánja, hogy ő lett „a patás ördög" ebben az ügyben, ugyanakkor jelezte:
a kormány nem akarja szívatni sem a főpolgármestert, sem a budapestieket, de ha a főpolgármester elbambul, a kormány nem tudja elvégezni helyette a melót, amúgy pedig Budapesten sincs ingyen ebéd".
Lázár ugyanakkor a sajtótájékoztatón tett egy „marha egyszerű, új ajánlatot" Karácsony Gergelynek. Március elsejéig „áll az ajánlata" – mondta, ennek lényege pedig az, hogy a kormány elfogadja a Budapest-bérleteket a MÁV és a Volán járatain Budapest határain belül, viszont cserébe fogadja el a főváros Budapesten a vármegye-és országbérleteket a BKK járatain. Nem derült ki egyértelműen, hogy ez csak márciusig működne, utána mindenféle bérletet úgyis megszüntetnének. Kérdésre elmondta,
Budapest-Debrecen-Kolozsvár gyorsvasút tervét is vizsgálja a kormány.
Aligha véletlen, hogy a bejelentéseit – melyet Kósa Lajos volt fideszes polgármester is hallgatott – a miniszter Debrecenben, a fideszes Papp László polgármester társaságában tette meg. Ugyan ez ország második legnépesebb városa, de a közösségi közlekedést használók Budapesten vannak a legtöbben. Ez esetben viszont Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármesterrel kellett volna kiállnia Lázárnak, és közölnie az éppen a budapestieket és az agglomerációban élőket hátrányosan érintő változást.
A márciustól életbe lépő új rendszer ténye kedden már keveseknek volt meglepetés, mivel a közlekedési tárcától már hétfő délután kiszivárogtak a részletek, amelyek a kormánypárti Mandinernél landoltak. A portál meg is írta, hogy „évtizedek óta nem tapasztalt változást jelenthet be Lázár János”, aki – mint írták – a március 1-jétől életbe lépő, „a hazai közösségi közlekedés átalakítása szempontjából óriási mérföldkőnek számító új tarifarendszer részleteit ismerteti”. Azt is megírták, mit. Azt, hogy a
Budapest-bérletet a helyközi járatokon nem fogadják majd el márciustól, vagyis a MÁV és a Volán járataira Budapesten belül is csak akkor lehet felszállni, ha az utasok külön jegyet vagy bérletet váltanak ezekre a járatokra."
Valóban mérföldkőnek tekinthető, ami a közösségi közlekedésben történik, hiszen önkormányzati választáshoz közel ritkán hoz kormány olyan döntést, amely látványosan, célzottan és nagy számban az ellenzéki vezetésű főváros első emberét hozza nehéz helyzetbe politikailag, a városban és az agglomerációban élő utazók százezreit pedig anyagilag. Ahogy arról a hvg.hu is beszámolt: nem véletlen, hogy Budapesten mostanában a legforróbb téma a Budapest-bérlet továbbgyűrűző ügye. A jelek szerint
A Budapest-bérlet nagyon benne lehet az országbérlet atyjának, Lázár János építési és közlekedési miniszternek a begyében.
Hiába kötöttek átmeneti megállapodást az érintett közlekedési cégek, Lázár azt is le akarta korlátozni. A huzavonát előbb Karácsony Gergely főpolgármester sem értette, ráadásul az egészet rá is akarták kenni, de elmagyarázta a helyzetet. A bérlet lehetséges megszűnését a Budapesti Közlekedési Központ jelenlegi vezére, illetve egykori alapítója is éles szavakkal kommentálta. Itt szedtük össze, mivel járna, ha megszűnne a Budapest-bérlet:
A MÁV és a BKK közti együttműködés megszűnését a kormányoldal igyekszik Karácsony Gergelyre tolni, de maga a MÁV ismerte el, hogy a márciusi határidő mögött minisztériumi döntés áll. Karácsony Gergely és a fővárosi ellenzék csak veszíthet, de a Fidesznek is van veszteni valója az önkormányzati választásokon.
Érdekesség, hogy a VEKE közlekedésszakmai civil szervezet előre jelezte, ha valóban a Budapest-bérlet megszűntetését jelenti be kedden Lázár, azzal „törvényt sért". Ráadásul – írták –, kettőt is: a kétharmados, sarkalatos önkormányzati törvényt és a sima személyszállítási törvényt. A VEKE emlékeztetett: a törvény a helyi közlekedés esetén a Fővárosi Közgyűlés illetékességét írja elő, az elővárosi közlekedés esetén a főváros és a miniszter együttműködését. Előbbi esetben nincs is a miniszternek hatásköre.
Lázár János a sajtótájékoztatón polgármesterjelölti ambícióiról is kérdezték, erre azt mondta: „Lázár János előre megy, nem hátra." A kérdés apropója az volt, minap Lázár váratlanul bejelentette: hat parlamenti ciklus után, 2026-ban nem indul újra egyéni képviselőként az országgyűlési választáson. Nem az a kérdés, van-e, inkább az, hogy milyen „mesterterv” van Lázár János bejelentése mögött. Ezt találgatja most mindenki Hódmezővásárhelytől Budapestig, miután váratlant húzott. Erről itt írtunk:
Komolyan gondolja Lázár János, hogy 22 év után nem méreti meg magát egyéni jelöltként csongrád-csanádi választókerületében - mondják az őt ismerők. De mi állhat a váratlan és meglepő döntés mögött? Politikai nyilatkozatai vagy miniszteri döntései megharagíthattak valakit? Ha Lázár valóban két-három lépéssel mindig előre tervez, okozhat még meglepetést - Hódmezővásárhelynek és a Fidesznek is.
Ami az esetleges nem egyéni, hanem listás jelöltségét illeti, Lázár azt mondta, erről a miniszterelnökkel fog beszélni. Saját politikai, kormányzati jövőjét érintően úgy fogalmazott: többször beszélt Orbán Viktorral a munkájáról, és a jövőben fognak még együtt dolgozni. „Hogy milyen formában, az más kérdés" – fűzte hozzá. Más kérdésre válaszolva azt mondta, a fiatalok Magyarországról elvándorlását – ami szerinte külföldön is gond – azzal lehet megállítani, ha a kormány biztosítja, hogy
Magyarországon ne csak megszületni legyen jó, hanem itt élni is.
A sajtótájékoztatón egyébként Papp László, Debrecen kormánypárti polgármestere arról beszélt, hogy nagyon jónak értékeli a kormánnyal való együttműködést, sok a beruházás és „jelentős közlekedésfejlesztési folyamatokat is elindítottak" közösen, több tízmilliárd forint értékben. „A kormány jelentős invesztíciókat hajt végre Debrecenben, de ezek akkor érnek valamit, ha a gazdasági és társadalmi hasznosulásuk is bekövetkezik" – mondta, és még hosszan dicsérte az Orbán-kormányt, amiért,
ha minden jól megy, Debrecen hamarosan a magyar GDP 4,5 százalékát fogja adni".
A polgármester – utalva arra, hogy a közösségi közlekedés nem csak Budapest és az agglomeráció vonatkozásában fontos –, felhívta a figyelmet arra is, hogy Debrecen gazdasága jelentősen növekszik, ezért „újra kell gondolni a vidéki gazdasági centrumok közlekedésrendszerét". Ami a közlekedési illeti, bejelentette:
2024. április 1-től a helyi közoktatásban résztvevő 14 éven aluli gyerekek ingyen használhatják majd a debreceni közösségi közlekedést.
A Lázár-bejelentés után megérkeztek az első politikai reakciók is. A Momentum például közölte, kampányba kezd a Budapest-bérlet megvédéséért, mert „a kormánynak egyetlen célja van: ellehetetleníteni Budapest működését, megkeseríteni a fővárosban és az agglomerációban élő közel 3 millió ember életét".