Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere elfogadná a közlekedési miniszter javaslatát a tarifaközösségre, bár ezt Lázár Budapesten kívül másnak nem ajánlotta fel konkrétan.
„Vásárhely elfogadja Lázár ajánlatát!” – posztolta a Facebookra szerdán Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere utalva arra, hogy előző nap Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben a közösségi közlekedést érintő új intézkedéseket jelentett be.
Lázár a Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzattal fennálló, a Budapest-bérlettel összefüggő, pénzügyi elszámolással kapcsolatos vitás helyzetre kitérve említette a tarifaközösség kérdéskörét is.
Először csak Budapestre vonatkozóan tett „ajánlatot” és azt mondta, hogy hasonlót még a második legnépesebb városnak, Debrecennek sem tett, aztán egy újságírói kérdésre válaszolva már mégsem zárkózott el teljesen a helyi és helyközi közösségi közlekedés tarifaközösségek kiterjesztése elől.
Erre az – elsősorban tehát inkább Budapestnek szóló – lehetőségre csapott le Márki-Zay, mondván: „Hódmezővásárhely elfogadja, hogy a vármegye- és országbérletek érvényesek lesznek a vásárhelyi helyi közlekedésben, cserében a vásárhelyi bérletet (városkártyát) elfogadják a távolsági járatokon”.
Deal! Várjuk a megállapodás aláírását”
– „jelentkezett be” Márki-Zay Facebook-posztja végén már a minisztériummal való megállapodás aláírására készülve. Egyébként Karácsony Gergely főpolgármester sem utasította el alapvetően Lázár ajánlatát, hanem tárgyalásokat sürgetett. Azt viszont világossá tette:
Egyetlen budapesti sem járhat rosszabbul.”
Karácsony nem utasította el csípőből Lázár javaslatát bérlet-ügyben
Lázár felvetette, a BKK-járatokon fogadják el az országos- és vármegye bérleteket, cserébe a MÁV, HÉV és Volánbusz városhatáron belüli részein elfogadják a BKK-bérleteket. Karácsony Gergely szerint ez jó irány, de nagyon komoly számításokra van szükség, és fontos, hogy a bevételeket elfogadható módon osszák meg.
Lázár a főpolgármesternek egy olyan ajánlatot tett, ami első olvasatra gyakorlatilag lenullázná a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevételeit: a MÁV, a Volán és a HÉV budapesti szakaszain elfogadják a budapesti BKK-bérletet, ha a BKK járatain is elfogadják a MÁV és Volán bérleteit.
Lázár János kivéreztetné a Budapest-bérletet, utazási kedvezményeket is eltörölnek
Lázár szerint a jövőben Debrecenben épül fel a vidék fővárosa, ehhez pedig a kormány 700 milliárd forintnyi beruházással járul hozzá, aminek a java azt szolgálja, hogy a városban épült vagy épülő gyárakat megközelíthessék, mert például 50 ezer új munkást is mozgatni kell. Lázár megnyugtatott mindenkit: alkotmányos jog, hogy eljusson a magyar A pontból B pontba.
Az agglomerációban élők egy része 60 százalékkal is többet fizethet az új rendszerben – ezt már Vitézy Dávid volt államtitkár, a BKK korábbi vezetője számolta ki. Lázár bejelentése alapján a hvg.hu is elkezdett számolni és erre jutott, továbbá itt szedtük össze a változásokat:
Elmagyarázzuk, mit jelentenek az utasoknak Lázár János közlekedési kedvezményeket érintő bejelentései
Budapest kasszájának csúnya mélyütés lenne Lázár János ajánlatát elfogadni, de nem csak erről szóltak a miniszter bejelentései. Most szinte minden azzal van tele, hogy Budapest közlekedése hogyan alakul át, de a kedvezményrendszer átalakítása és a napijegyek bevezetése is nagyon sokakat fog érinteni.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.