szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere elfogadná a közlekedési miniszter javaslatát a tarifaközösségre, bár ezt Lázár Budapesten kívül másnak nem ajánlotta fel konkrétan.

„Vásárhely elfogadja Lázár ajánlatát!” – posztolta a Facebookra szerdán Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere utalva arra, hogy előző nap Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben a közösségi közlekedést érintő új intézkedéseket jelentett be.

Lázár a Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzattal fennálló, a Budapest-bérlettel összefüggő, pénzügyi elszámolással kapcsolatos vitás helyzetre kitérve említette a tarifaközösség kérdéskörét is.

Először csak Budapestre vonatkozóan tett „ajánlatot” és azt mondta, hogy hasonlót még a második legnépesebb városnak, Debrecennek sem tett, aztán egy újságírói kérdésre válaszolva már mégsem zárkózott el teljesen a helyi és helyközi közösségi közlekedés tarifaközösségek kiterjesztése elől.

Erre az – elsősorban tehát inkább Budapestnek szóló – lehetőségre csapott le Márki-Zay, mondván: „Hódmezővásárhely elfogadja, hogy a vármegye- és országbérletek érvényesek lesznek a vásárhelyi helyi közlekedésben, cserében a vásárhelyi bérletet (városkártyát) elfogadják a távolsági járatokon”.

Deal! Várjuk a megállapodás aláírását”

– „jelentkezett be” Márki-Zay Facebook-posztja végén már a minisztériummal való megállapodás aláírására készülve. Egyébként Karácsony Gergely főpolgármester sem utasította el alapvetően Lázár ajánlatát, hanem tárgyalásokat sürgetett. Azt viszont világossá tette:

Egyetlen budapesti sem járhat rosszabbul.”

Karácsony nem utasította el csípőből Lázár javaslatát bérlet-ügyben

Lázár felvetette, a BKK-járatokon fogadják el az országos- és vármegye bérleteket, cserébe a MÁV, HÉV és Volánbusz városhatáron belüli részein elfogadják a BKK-bérleteket. Karácsony Gergely szerint ez jó irány, de nagyon komoly számításokra van szükség, és fontos, hogy a bevételeket elfogadható módon osszák meg.

Lázár a főpolgármesternek egy olyan ajánlatot tett, ami első olvasatra gyakorlatilag lenullázná a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevételeit: a MÁV, a Volán és a HÉV budapesti szakaszain elfogadják a budapesti BKK-bérletet, ha a BKK járatain is elfogadják a MÁV és Volán bérleteit.

Lázár János kivéreztetné a Budapest-bérletet, utazási kedvezményeket is eltörölnek

Lázár szerint a jövőben Debrecenben épül fel a vidék fővárosa, ehhez pedig a kormány 700 milliárd forintnyi beruházással járul hozzá, aminek a java azt szolgálja, hogy a városban épült vagy épülő gyárakat megközelíthessék, mert például 50 ezer új munkást is mozgatni kell. Lázár megnyugtatott mindenkit: alkotmányos jog, hogy eljusson a magyar A pontból B pontba.

Az agglomerációban élők egy része 60 százalékkal is többet fizethet az új rendszerben – ezt már Vitézy Dávid volt államtitkár, a BKK korábbi vezetője számolta ki. Lázár bejelentése alapján a hvg.hu is elkezdett számolni és erre jutott, továbbá itt szedtük össze a változásokat:

Elmagyarázzuk, mit jelentenek az utasoknak Lázár János közlekedési kedvezményeket érintő bejelentései

Budapest kasszájának csúnya mélyütés lenne Lázár János ajánlatát elfogadni, de nem csak erről szóltak a miniszter bejelentései. Most szinte minden azzal van tele, hogy Budapest közlekedése hogyan alakul át, de a kedvezményrendszer átalakítása és a napijegyek bevezetése is nagyon sokakat fog érinteni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!