Hivatalosan nincs HÉV-járatritkítás, csak éppen feleannyi kocsival jött ma csúcsidőben egy szerelvény Csepelen

„Tán ürgebőrbe bújt békaemberek vitték el a másik három kocsit?” – kérdezi Vitézy Dávid.

  • hvg.hu hvg.hu
Hivatalosan nincs HÉV-járatritkítás, csak éppen feleannyi kocsival jött ma csúcsidőben egy szerelvény Csepelen

Még október elején írta meg a HVG, hogy brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi, azonban később a terv lekerült az asztalról.

Vitézy Dávid cikkünk megjelenése után másfél héttel közzétette azt a levelet, amelyben a MÁV arról tájékoztatja Walter Katalint, a BKK vezérigazgatóját, hogy „a HÉV 2024/2025. évi közszolgáltatási menetrendje vonatkozásában módosítást nem tervezünk, a jelenleg érvényben lévő menetrendek szerint tervezzük a közlekedést a továbbiakban is”.

Ehhez képest ma mégis feleannyi kocsival érkezett meg reggel nyolckor az egyik csepeli járat – állítja Vitézy, aki egy utas által készített fényképet osztott meg a járatról.

„6 helyett 3 kocsis csepeli HÉV a reggeli csúcsidőben, pontban reggel nyolckor. Ugye nem az lesz a vége, hogy a »nem lesz járatritkítás« zászlaja alatt bevezetnek mégis mindent, bújtatott üzemzavarnak álcázva? Vagy ez is szabotázs, államtitkár úr, és tán ürgebőrbe bújt békaemberek vitték el a másik három kocsit?” – írja Vitézy.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.