Még küzd a viharkárokkal a MÁV, ám péntekre helyreállhat a közlekedés az észak-balatoni vonalon

A vasúttársasági szerint a hétfői viharban száznál több helyszínen történt felsővezeték-szakadás vagy fakidőlés.

  • HVG HVG
Még küzd a viharkárokkal a MÁV, ám péntekre helyreállhat a közlekedés az észak-balatoni vonalon

Péntek reggeltől már a legnagyobb károkat elszenvedett észak-balatoni vasútvonalon is helyreáll a közlekedési rend – közölte a MÁV.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint egész éjjel dolgoztak a vonalon, mert ott olyan erejű volt a hétfői vihar, hogy fatörzsek kerültek a sínekre, elhajlították a tartóoszlopokat, több helyen pedig a felsővezeték is leszakadt. A MÁV-csoport várakozásai szerint péntek reggeltől újra teljes körűen indul el itt a forgalom, így – a jövő hétre jelzett – nyárias időjárás visszatértével a Balaton északi partjának vasúti kiszolgálása is helyreállhat.

A pályát az elmúlt két napban is használták, csak villanymozdonyok helyett dízelvonatok, egy szakaszon pedig pótlóbuszok közlekedtek rajta.

Tegnap már a debreceni térségben is helyreállt a vonatforgalom: a megszokott menetrend szerint közlekednek a vonatok a Püspökladány–Biharkeresztes, valamint a Nyíregyháza–Vásárosnamény vonalakon is.

A hét eleji vihar minden fővonalat érintett több, mint egy tucatnyi helyen dőlt fa a sínpályára és a felsővezetékre, így száznál több helyszínen történt felsővezeték-szakadás vagy fakidőlés. Ezek több, mint 80 százalékát már másnapra helyrehozták – közölte a MÁV.

A hétfő-keddi viharokban egy vasúti dolgozót villámcsapás ért, a férfit azóta kiengedték a kórházból. Lázár János a viharról azt írta: „a mai a MÁV történetének egyik legnehezebb napja, soha nem látott vihar tarolta le Magyarország nyugati, majd keleti részét”.

Lázár: Ez a MÁV történetének egyik legnehezebb napja

Lázár János szerint jelenleg Magyarországon nincs olyan vasúti fővonal, amelyet ne ért volna kár. A politikustársaitól a miniszter fegyverszünetet kért.