Magyar Péter a hétvégén a közösségi oldalán azt írta, hogy a hatalom „egy nap alatt 100 millió forint közpénzt” költött arra, hogy őt megpróbálja „szánalmas, hazug propagandahirdetésekkel lejáratni”. A bejegyzéshez egy fotót is csatolt, amelyen Apáti Bence fideszes megmondóember vállalkozása, a Nemzeti Ellenállás Mozgalom Kft. egyik új plakátja előtt áll.
Bár az óriásplakátokért kifizetett összeg nem publikus, a Telex a Google és a Meta hirdetési adattárában kutatva utánajárt, hogy Apáti vállalkozása a Facebookon és a YouTube-on 40-40 millió forintot költött a hirdetéseire. A lap szerint ez főleg a YouTube-on számít kiemelkedőnek, ugyanis a Google Ad Transparency Center adatai alapján a szervezet ezzel az utóbbi 30 nap legtöbb pénzt költő politikai hirdetője az egész Európai Unióban.
Az európai tízes toplista felét amúgy szintén magyar szereplők teszik ki: köztük van a Fidesz, a Mediaworks, a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Szuverenitásvédelmi Hivatal is.
A Telex megkérdezte a Nemzeti Ellenállás Mozgalomtól, hogy miből finanszírozzák a hirdetési kampányokat, de választ egyelőre nem kaptak. Apáti vállalkozása nevéhez fűződik egyébként a Magyar Pétert „magyar Zelenszkij”-nek nevező plakátkampány is.