szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt hónapokban internetes kereskedők pályázhattak a Goldenbolt verseny keretén belül a 2008 legjobb internetes FMCG kereskedője címre. Az idei év legjobb boltja a whiskynet.hu lett, míg a közönségszavazás legkedveltebb áruháza az etelallergiabolt.hu.


A Goldenbolt győztese, a whiskynet.hu
© Stiller Ákos
A Mai Piac és a Budapest Bank Business által hirdetett versenyre pályázó üzletek elbírálását neves zsűri végezte el szakmai szempontú tesztek és próbavásárlások után. A cél az volt, hogy megtalálják Magyarország legjobb webboltját, ahol az internetet mindennapi életükben egyre inkább használó emberek elintézhetik rendszeres bevásárlásukat, vagy akár valamilyen speciális ínyencséghez, különlegességhez is hozzá tudnak jutni. A Mai Piac a versennyel párhuzamosan cikksorozatot indított, melyben a honlap-építéssel kapcsolatos hasznos információkkal látta el a kereskedőket.

A versenyen minden olyan vállalkozás indulhatott, amely FMCG termékeit az interneten keresztül (is) értékesíti. Végül 17 webbolt jelentkezését fogadták el, ezeket pedig számos passzív és aktív mutató alapján pontozták - árulta el Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág-igazgatója. A passzív mutatókkal olyan szempontokat írtak le, mint az egyes honlapok felépítése, azok kínálata, termékskálája, árazása és a jogi szabályozás, valamint a "vevőkezelés", amely azt méri fel, hogy a vevő hány kattintással tudja megvásárolni a kívánt terméket, illetve hogy a számára fontos információk mennyire vannak eldugva az oldalon. Az aktív szempontokkal a zsűri tagjai azt értékelték, hogy az egyes boltok az érdeklődésre vagy reklamációkra hogyan reagálnak, hogyan szállítják ki a termékeket és milyen a termékek minősége. A KutatóCentrum által megalkotott, a zsűri tagjai által finomhangolt szabályrendszert úgy alkották meg, hogy a 3-4 terméket árusító kisvállalkozásra és a legnagyobb országos szálltóra ugyanúgy ráhúzható legyen, és a szempontokat nézve egyik se legyen hátrányban a másikkal szemben. 

A pályázat legjobbjai

A verseny fődíját, és ezzel a „Goldenbolt 2008” címet a whiskynet.hu nyerte. A győztes a megtisztelő cím mellé a hvg.hu és a maipiac.hu hirdetési csomagját és az Interware webtárhyely szolgáltatási csomagját nyerte.


A látogatók szavazatai alapján a verseny közönségdíjasa a etelallergiabolt.hu. A nyertes a Magyar Áruküldők Szövetségének ajándékát vehette át.

Barcza Enikő szerint a felnőtt magyarok 46 százaléka internetezik, ezek közel fele használja a világhálót hetente legalább egyszer - számszerűsítve ez körülbelül 3 millió felhasználót jelent. Jelenleg mintegy 150 ezer magyar felhasználó vásárolt napi fogyasztási terméket, ezen csoport 25 százaléka azt nyilatkozta közvélemény-kutatásokon, hogy csalódott és nem fog többet FMCG-terméket vásárolni.

Ha megnézzük azon fehasználókat (körülbelül 1 millió felnőtt magyar vásárolt már eddig az interneten, állítja a szakértő a felmérésekre hivatkozva), akik eddig még nem vásároltak élelmiszert, körülbelül félmilliós tömegbázisról beszélhetünk, akik potenciális vásárlóvá válhatnak az elkövetkező 12 hónapon belül.

A KutatóCentrum felmérése a témában azért is jelentős, mert hazánkban nem készült még online FMCG-kereskedelmi felmérés, ehhez pedig bel- és külföldi forrásokat egyaránt felhasználtak.


 





 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Háló

GoldenBolt 2008

2008 legjobb internetes FMCG (Fast Moving Consumer Goods, Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek) kereskedőjét keresik a...

hvg.hu Karrier

Goldenjob 2008: a legsikeresebb karrier nyomában

Első alkalommal hirdet karrierversenyt a HVG és a Jobline: azokat a szakembereket keresik, akik a legsikeresebb szakmai életpályát, karriert futották be. Hét kategóriában hirdet győztest a szakmai zsűri, a döntőre november 17-én kerül sor.