szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

 A svájci székhelyű óriás forgalma az első három hónapban 25,2...

 A svájci székhelyű óriás forgalma az első három hónapban 25,2 milliárd frankra esett 2008 első negyedévének 25,7 milliárdos bevételéhez képest. Az elemzői konszenzus 26 milliárdot jósolt, a piacok pedig már beárazták a megtorpanást: a cég részvényei idén közel 9 százalékot veszítettek értékükből.

Az úgynevezett organikus eladások – amelyek nem tartalmazzák az akvizíciók, a vállalat- és márkaeladások, illetve a devizaárfolyamok egyszeri hatásait – mindössze 3,8 százalékkal kapaszkodtak felfelé. Igaz, a bázisérték kiugróan magas volt: 2008 hasonló negyedévében a Nestlé organikus bevételének növekedése rekordütemben, 9,8 százalékkal szárnyalt.

A jelentős visszaesést elemzők részben a prémiumkategóriák árazásának tulajdonítják: így például a San Pellegrino ásványvíz és a Nespresso kávé Svájcban négyszer, illetve ötször annyiba kerül, mint a „hagyományos” termékek. A Nestlé „márkaprémiumát” a gazdasági válságban egyre kevesebben hajlandók megfizetni.

A scvájci frank kitartóan magas árfolyama a legnagyobb exportpiacok gyengülő devizáihoz – így az euróhoz, a forinthoz vagy a brazil reálhoz – képest 5,2 százalékkal járult hozzá a forgalomcsökkenéshez.

A Nestlé által forgalmazott hét élelmiszer és üdítőital kategóriából ötben jelentettek visszaesést, növekedést csak a kutya- és macskaeledelek, illetve az üdítőitalok hoztak. 

A kereslet az európai és az ázsiai piacon zsugorodott a leggyorsabb ütemben: a forgalom növekedése itt közel 5,8 százalék volt, alig fele a 2008-as teljesítménynek, az USA-ban 10 százalékról 7 százalékra fékezett az eladások bővülésének üteme.

Ecoline 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!