Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A GE hivatalosan is bemutatta a környezetbarát GEnx sugárhajtóművet a...
A GE hivatalosan is bemutatta a környezetbarát GEnx sugárhajtóművet a Franciaországban a napokban megrendezett Paris Air Show kiállításon. A karbonszálas kompozitból készült repülőgép hajtómű a cég 1980-as években megkezdett szélcsatorna tesztjeinek eredménye. Két évtized után a NASA és a GE idén nyáron közösen újrakezdi a szélcsatornás tesztsorozatot, melynek célja, hogy jelentősen csökkentsék a jövő repülőgépeinek üzemanyag-fogyasztását.
A GE tájékoztatása szerint az új hajtómű 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a CF6 típusú turbináknál, ami repülőgépenként éves szinten 2 millió dollár megtakarítást jelent. Amennyiben a világ 200-300 darab utasszállító gépét az új hajtóművel szerelnénk fel évente akár 800 000 autó kibocsátásával egyenértékű széndioxid mennyiséget lehetne kiváltani. Az GEnx sorozatú hajtóműből a világ minden tájáról ez idáig már 1100 darabot rendeltek.
Új kutatás a NASA-val
A GEnx-ekhez felhasznált karbonszálas kompozit technológiát a nyolcvanas években végrehajtott külső propellersoros sugárhajtómű tesztek eredményeként fejlesztették ki. A vállalat most azonban két évtized után a NASA-val közösen újrakezdi a szélcsatornában történő tesztelést. Az új, egyre különlegesebb forgólapát konstrukciók vizsgálata során átfogó aero- és akusztikai úgynevezett „design space” elemzést végeznek, hogy jobban megismerjék a konstrukció valós működési környezetben nyújtott teljesítményét.
A GE és a NASA összesen hat különböző forgólapát-szettet próbál ki a NASA szélcsatornáiban, ebből öt modern konstrukció lesz. A programot a társaság közösen finanszírozza a NASA washingtoni Aeronautikai Kutatási Programok Igazgatóságával.
Ecoline
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Szombat óta újra fellángoltak a tiltakozások, vasárnap éjjel és hétő hajnalban a tüntetők több helyen barikádokat emeltek.
Végig is gyalogolta a szombati menetet, ami túlmutatott önmagán.