szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A jelenlegi megszorítások mellett nem valószínű, hogy a Honda visszatér a...

A jelenlegi megszorítások mellett nem valószínű, hogy a Honda visszatér a Forma-1-be, még akkor sem, ha javul a gazdasági klíma – közölte Takanobu Ito, a társaság egy hónapja kinevezett vezérigazgatója. A második legnagyobb japán autógyártó még tavaly decemberben közölte, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. A Honda – túl sok sikerrel korábban nem büszkélkedő - csapatát Ross Brawn-nak adta át, aki világverő istállót kovácsolt a teamből.

Csapat nem pálya igen?

Takanobu Ito elmondta: a Brawn sikerét látva felmerült, hogy a Honda idővel visszatér az F1-be, ugyanakkor azok a korlátozások, amiket az új szabályok bevezetésével terveznek, komoly gátjai lehetnek ennek. Mint fogalmazott: amennyiben a megszorítások életbe lépnek, a Forma-1 nem lesz alkalmas arra, ami szerint legfontosabb feladata legyen, nevezetesen, hogy az autógyártók tesztelhessék erősségeiket. Ilyen körülmények között a japán gyártó nem vágyik vissza a száguldó cirkuszba, amelyre egyébként korábban éves szinten dollár százmilliókat költött.

Ha csapatként nem is tér vissza a Honda, könnyen elképzelhető, hogy nem szakad el teljesen az F1-től. A cég hazai riválisa, a Toyota ugyanis múlt héten jelentette be, hogy 2010-től már nem kívánja vendégül látni a Fuji vulkánhoz közel eső pályáján a száguldó cirkuszt. 

Amennyiben a világ vezető autógyártójának számító társaság tényleg kiebrudalja a Forma-1-et a Fuji pályáról, Bernie Ecclestone azonban nem kíván véglegesen búcsút venni a felkelő nap országától, logikus döntés lenne, hogy a 2010-es versenyt a Honda érdekeltségbe tartozó suzukiai ringen rendezzék. Takanobu Ito ezzel kapcsolatban kifejtette: hivatalos megkeresés egyelőre nem érkezett hozzájuk a jövő évi futam miatt.

Hibrid az új irány

A vezérigazgató nem csak az F1-es tervekről beszélt, hanem a következő évek meghatározó irányáról is. A Honda a hibrid vonalon kíván erősíteni, s itt venné fel a versenyt a legnagyobb hazai konkurens Toyotával. Takanobu Ito jelezte: jövőre kijönnek a Fit típus hibrid verziójával, s februárban piacra dobnak egy szintén hibrid sportautót is. 

A Toyota még májusban kezdte meg az elektromos-benzines Prius harmadik generációjának értékesítését, s már abban a hónapban letaszított a trónról a korábbi legkelendőbb hibrid autót, a Honda Insight-ját.

A második legnagyobb Japán gyártó egyébként úgy számol, hogy az idén 8,7 százalékkal kevesebb kocsit adhatnak el, mint egy esztendővel korábban. Jelenlegi előrejelzésük szerint a március végéig tartó üzleti évben világszerte 3,21 millió új Honda gépkocsi találhat gazdára.

A Forma-1 Magyar Nagydíjról szóló vezető anyagunkat itt olvashatja.

Ecoline

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kemenesi: Százezerszer inkább okoz trombózist a koronavírus, mint az AstraZeneca vakcinája

Kemenesi: Százezerszer inkább okoz trombózist a koronavírus, mint az AstraZeneca vakcinája

Meghalt Helen McCrory, a Harry Potterből is ismert színésznő

Meghalt Helen McCrory, a Harry Potterből is ismert színésznő

Roberto Benigni életműve végre kiérdemelte az Arany Oroszlánt

Roberto Benigni életműve végre kiérdemelte az Arany Oroszlánt