szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A januártól szeptemberig tartó időszak adózás előtti eredménye 32,5 millió forint volt, szemben a 2008.

A januártól szeptemberig tartó időszak adózás előtti eredménye 32,5 millió forint volt, szemben a 2008. év hasonló időszakában elért -244,3 millió forinttal és a 2007. év első három negyedévében felmutatott 7,8 millió forinttal.

A most nyilvánosságra hozott adatokból jól látszik, hogy a vállalat termékcsoportonkénti bevétele jelentős változáson ment át. Bár a korábban legjelentősebbnek tekinthető bevételi forrás, az őrlemények csoportja még idén is a portfólió legnagyobb szeletét tette ki, azonban jelentősége némileg csökkent. A tavalyi év 40 százaléka helyett idén már csak a bevétel 38 százaléka származott ennek a termékcsoportnak az értékesítéséből. Nőtt ugyanakkor a magasabb hozzáadott értéket képviselő extrudátumok súlya, mely a 2008-ban tapasztalt 26 százalék után, az idei év első kilenc hónapjában 29 százalékkal vette ki a részét a bevételekből. Ennek is köszönhető, hogy a bruttó fedezeti hányad tekintetében 2,6 százalék a javulás a bázis időszakhoz viszonyítva ( 2009-ben 30,3 százalék, szemben a 2008-as 27,7 ).

Alapos változások láthatóak a részvénytársaság költségeit szemlélve is. Az általános költségek esetében jelentős megtakarításokat értek el: Az idei év szeptemberéig az értékesítési és forgalmazási költségekre 1,233 milliárd forint ment el, ami 334 millióval kevesebb a 2007. év hasonló időszakánál és a tavalyi évhez képest is 107,8 millió forint megtakarítást jelent. A kedvező eredmény annak köszönhető, hogy a vállalat csökkentette irányítási költségeit, növelte az üzemi hatékonyságot, és átszervezte a marketing költéseit is, hiszen a központi marketing helyett a trade aktivitások kerültek előtérbe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!