Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A várakozásoktól enyhén elmaradó forgalomról, de a konszenzusnál jóval magasabb negyedik negyedéves eredményről...
A várakozásoktól enyhén elmaradó forgalomról, de a konszenzusnál jóval magasabb negyedik negyedéves eredményről számolt be a világ legnagyobb játékgyártójának számító Mattel. A árbevétele 1 százalékkal 1,96 milliárd dollárra emelkedett 2009 utolsó három hónapjában. A bővülés elsősorban a Barbie-babák közel nyolcadával megugró forgalmának köszönhető a cég tájékoztatása szerint.
A játékgyártó nyeresége 328,4 millió dollárra rúgott az utolsó negyedévben, ez pedig 80 százalékkal magasabb az egy esztendővel korábbinál. A részvényenként 89 centes profit ráadásul az elemzők várakozásait is felülmúlta: a Thomson Reuters konszenzusa 68 cent volt.
Bár elsőre úgy festett, hogy a piacnak tetszenek a Mattel számai – a cég részvényei pluszban kezdtek – a kurzus néhány perccel az amerikai nyitás után meredeken esni kezdett, s megfordult 5 százalékos mínuszban is. Bár innen visszakapaszkodott a papír, az árfolyam jelenleg is bő 1 százalékkal a csütörtöki záróár alatt áll.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.