szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Nem okozott túl nagy örömöt befektetőinek a csütörtökön közzétett gyorsjelentésével, és annak kommentálásával a Renault.

Nem okozott túl nagy örömöt befektetőinek a csütörtökön közzétett gyorsjelentésével, és annak kommentálásával a Renault. A második legnagyobb francia autógyártó a várakozásokat jelentősen meghaladó veszteségről számolt be, ráadásul a 2010-es esztendőre a forgalom további számottevő csökkenését vetítette előre.

Csökkenő árbevétel, masszív veszteség

A társaság adózott eredménye 3,07 milliárd eurós mínuszt mutatott a válság minden bizonnyal legsúlyosabb évében, míg a megelőző esztendőben 571 milliós profitról számol be a cég. Az előzetes elemzői konszenzus ennél jóval kisebb veszteségről szólt: a Bloomberg által megkérdetett szakértők 2,6 milliárdos hiánnyal számoltak.

Bár az esztendő második félévében a Renaultnak is sokat segítettek az autóvásárlást ösztönző kormányzati intézkedések, ez is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a 2008-as eladási adatokat tartani lehessen. A társaság árbevétele 11 százalékkal 33,7 milliárd euróra csökkent, miközben az eladott autók száma 3,1 százalékkal maradt el az egy esztendővel korábbitól. Öröm az ürömben, hogy Európában a társaság növelni tudta piaci részesedését: jelenleg 9,2 százalékot hasítanak ki maguknak a piacból, ez pedig 0,5 százalékponttal magasabb a 2008-as adatnál.

Nem túl fényes kilátások

Nem túl jó hír ugyanakkor, hogy a kereslet szempontjából jelentős javulást 2010-ben sem vár a Renault, a cég vezetésének előrejelzése szerint az idén további 10 százalékkal szűkülhet az európai autópiac. A társaság ugyanakkor azt is jelezte, hogy folytatja tavaly megkezdett költségcsökkentő programját. A cég 2009-ben nem emelte a béreket, jelentősen csökkentette a készletállományt, s visszafogta beruházásait is – utóbbit többek közt egy korábban beígért indiai és egy marokkói projekt bánta. A tervek szerint a takarékoskodás 2010-ben is folytatódik, a társaság szeretné az árbevétel 10 százaléka alatt tartani a beruházás és kutatás-fejlesztési kiadásokat.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!