Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Miközben anyacége, a francia Renault masszív 2009-es veszteségről számolt be, a Dacia nyereséggel zárta a válság...
Miközben anyacége, a francia Renault masszív 2009-es veszteségről számolt be, a Dacia nyereséggel zárta a válság legsúlyosabb évét. A fogalma alapján második legnagyobb romániai vállalat az előzetes adatok 230,2 millió lejes (54 millió eurós) profitot realizált az elmúlt esztendőben, a végső számokat a közgyűlés előtt közik. A nyereség lejben kifejezve 4 százalékkal nőtt, a román fizetőeszköz leértékelődése miatt azonban euróban tizedével csökkent.
A nyereség növekedése annak köszönhető, hogy a volumen megugrása túlkompenzálta az árengedményeket és a költségek emelkedését. A vállalat 20 százalékkal bővítette termelését 2009-ben, az árbevétel növekedése azonban ettől elmaradt, hiszen a krízis miatt csökkenteni kellett az árakat. A Daciak többsége egyébként a nyugat-európai piacokon talált gazdára.
A Dacia anyacégének, a Renault-nak nem ment ilyen jól. A második legnagyobb francia autógyártó csütörtökön arról számolt be, hogy egy évvel korábbi nyeresége masszív, 3,07 milliárdos veszteségbe fordult 2009-ben. Az adózott eredmény a várakozásoktól is elmaradt.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.