szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Egy jó és egy rossz hírrel állt részvényesei elé pénteken a világ második legnagyobb áruházlánca, a francia Carrefour:...

Egy jó és egy rossz hírrel állt részvényesei elé pénteken a világ második legnagyobb áruházlánca, a francia Carrefour: egyrészt 70 százalékos profitzuhanást jelentett a 2009-es év után – ez a rossz -, másrészt optimista 2010-es prognózissal próbálta nyugtatni a kedélyeket.

A társaság vezérigazgatója, Pierre Bouchut bejelentette, hogy terveik szerint a jelenleg 2 százalékos profitrátájukat jelentősen emelni tudják 2010-ben – a kiskereskedelmi áruházláncok alacsony profitrátával dolgoznak -, részletes nyereségtervet pedig május-júniusra állítanak össze.

A 2009-es nettó eredmény 385 millió euró volt – elemzők 917 millió euróra számítottak -, ami 69,8 százalékos visszaesésnek felel meg. A kiskereskedőktől szokatlanul magas nyereségromlás első számú oka az olasz operáción elszenvedett értékvesztés.

Ecoline
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!