szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Soha nem látott mértékben emelkedett a világ harmadik legnagyobb sportszergyártójának árbevétele 2010 utolsó három...

Soha nem látott mértékben emelkedett a világ harmadik legnagyobb sportszergyártójának árbevétele 2010 utolsó három hónapjában. A német Puma forgalma az október és december közötti három hónapban elérte a 623 millió eurót, ami 28 százalékkal magasabb az előző esztendő hasonló időszakában mértnél. A megugró értékesítésnek köszönhetően a cég adózott eredménye a 2009-es 7,2 milliós veszteségből 14 milliós nyereségbe fordult.

Az egész évet tekintve ugyanakkor felemás számokat tett közzé a többek közt a világ leggyorsabb emberét, a jamaikai Usain Boltot is szponzoráló cég. Az üzemi nyereség 2010-ben 337,8 millió euró volt, miközben a Reuters konszenzusa ennél magasabb, 343 milliós összeget valószínűsített ezen a soron. Az árbevétel ugyanakkor az erős utolsó negyedévnek köszönhetően meghaladta a várakozásokat: 2,71 milliárd euró 70 milliós többlet a konszenzushoz képest. A cégvezetés ráadásul további bővülést remél: a legfrissebb prognózisuk szerint az idén 5-10 százalékkal gyarapodhat a forgalom.

A befektetők ennek ellenére nem voltak túl lelkesek. A cég részvényeinek jegyzése fél 11 magasságában 0,6 százalékos mínuszban járt.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!