Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egyelőre nem indítja újra a termelést hazai gyáraiban a világ legnagyobb autógyártójának számító Toyota.
Egyelőre nem indítja újra a termelést hazai gyáraiban a világ legnagyobb autógyártójának számító Toyota. A természeti csapást követően a társaság 21 Japánban található egységét zárta be ideiglenesen, s a cégvezetés mai közleménye alapján a héten még nem is állnak munkába az érintett üzemek alkalmazottai – írja a BBC. Az első becslések alapján a katasztrófa miatt legalább 100 ezer autóval kevesebb hagyhatja el a japán Toyota-gyárak futószalagjait.
Hasonlóan nyilatkozott a Honda vezetése is kedden, a harmadik legnagyobb szigetországi autógyártó szintén legkorábban hétfőn kezdi újra a termelést. A cég szóvivője a beszállítók kiesésével indokolta a döntést: a tájékoztatás szerint a vállalat gyárai az alkatrészek nagyjából 10 százalékát kapják a katasztrófa által érintett területekről, így olyan mértékű készlethiány alakult ki, ami miatt egyelőre fölösleges lenne üzembe helyezni az egységeket.
Az alkatrészhiány nem csak a japán autógyártókat sújtja, már több európai és amerikai cég is kénytelen volt visszafogni termelését az ellátási lánc megszakadása miatt. Tegnap a Nissan ugyan néhány üzemében újraindította a termelést, de a felkelő nap országának második legnagyobb autóipari cége is egyelőre csak az alkatrészgyártást indította meg, az összeszerelő üzemek még nem állnak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.