Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Az új ügyfelek megszerzése, az ügyfél-elégedettség elnyerése és az ügyfelek megtartása legalább akkora probléma a magyar kis- és középvállalkozások számára, mint a rendre előkerülő tőkehiány. A vállalkozók egyre tudatosabban keresik a megoldásokat az ügyfélszerzéshez, de a kisvállalkozások 55 százaléka nem rendelkezik weboldallal - hiába, hogy a hazai potenciál öt és félmillió leendő ügyfél is lehet.
- Kutatások gyakori végkövetkeztetése, hogy az ügyfélszerzés és az ügyfélelégedettség elérése legalább akkora probléma a magyar kkv szektor számára, mint a tőke hiánya – mondta Faragó Péter, a Skawa Innovation társtulajdonosa, az IngyenHívó online értékesítési szakembere. Adataik szerint a kkv-k közel egyharmada a pénzügyeket, a nehezen behajtható kintlévőségeket jelöli meg fő problémájaként. Egyharmaduk viszont az ügyfélkör meggyengülésében, elvesztésében, valamint az ügyfélszerzésben látja nehézségeinek forrását.
Míg a tőkehelyzet leginkább a külső tényezőktől függ, az ügyfélszerzés kérdésében már jóval több teendője lehet egy-egy vállalkozásnak, hiszen a kkv-k jelentős része évente az ügyfelei ötödét veszíti el. Ez egyébként számos okból bekövetkezhet; a statisztikai adatok azt mutatják, hogy az ügyfelek 3 százaléka elköltözik, 5 százaléka a konkurencia mellett dönt, 9 százalékuk kedvezőbb árat talál máshol. Viszont 14 százalékuk amiatt vált, mert elégedetlen a kapott termékkel vagy szolgáltatással.
Ennél is sokatmondóbb, hogy 68 százalékuk azért pártol át máshoz, mert az adott cég eladója, alkalmazottja, kapcsolattartója a legkisebb mértékben sem érdeklődött a vevő elégedettsége iránt az első vásárlás közben vagy után. Faragó szerint pozitív tendencia, hogy a vállalkozók azért egyre tudatosabban keresik már a megoldásokat ezekre a problémákra, de a szakember szerint azon is változtatni kell, hogy a cégvezetők közel fele a fejlesztésen főként technológiai beruházást ért, miközben az ehhez képest olcsóbb és hatékonyabb fejlesztési irány leginkább a világháló felé mutat.
5,5 milliós potenciál
A Google adatai szerint Magyarországon több mint 5,5 millió lakos használja az internetet. A netezők majdnem 90 százaléka vásárlás előtt már az interneten tájékozódik. Mindezek ellenére a magyar kkv-k 55 százalékának nincs honlapja, valamint a kisvállalkozások csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal, és szinte elenyésző azoknak a száma, akik azonnali internetes kapcsolatteremtési lehetőséget kínálnak honlapjukon arra az esetre, ha a potenciális vásárló elbizonytalanodna és segítségre lenne szüksége.
Van olyan felmérés, mely szerint a felhasználóknak csak 42 százaléka találja meg az interneten, amit keres, és az online vásárlók közel kétharmada adja fel a keresést a konkrét vásárlás előtt. Faragóék felmérése szerint a kkv-s weboldalak látogatóinak 90 százalékára jellemző, hogy végül nem az adott weblapon vásárolnak. - Ez nem feltétlenül azért van, mert a szolgáltatás nem felel meg a látogató számára, hanem azért, mert ha az oldalra érkező látogatónak szükségszerűen akadnak egyéni kérdései, arra a legtöbb esetben nem tudnak azonnal segítséget kérni. Ilyenkor inkább továbblépnek a kereső következő találatára, vagy egy konkurens weboldalra – foglalja össze Faragó Péter.
Öt tipp kkv-k számára: |
1. Használjunk új, ügyfélbarát technológiai megoldásokat, hogy felhívjuk magunkra a látogatók figyelmét. 2. Kerüljük el a klasszikus hibát: ne hagyjuk magukra régi ügyfeleinket, kínáljunk nekik gyakran megújuló tartalmat. 3. Elengedhetetlen a jó minőségű online jelenlét, weboldalunk adjon választ a célcsoportunk problémáira. 4. Segítsük a látogatót vásárlási döntése pillanatában, legyen weboldalunkon azonnali, ingyenes, egy kattintással elérhető kapcsolatteremtési lehetőség. 5. Ne felejtsük el, nincs jobb értékesítő, mint az elégedett ügyfél. Használjuk weboldalunkon is referenciáink erejét. |
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
A képviselő abban is biztos most már, hogy hűtőkamrát létesítettek az egykori főúri birtokon.
A 2026-os magyar választások előtt az ingujjban kampányoló Magyar Péter egyre nagyobb teret hódít a közvélemény-kutatásokban, még vidéken is.
Spitzmüller Zsoltnak nem sokkal szombat dél előtt veszett nyoma, már a körözést is kiadták rá.
Digitális Polgári Kör-tag lett Gulyás Michelle edzője is.
A nagyothalló férfi mozdulatát félreérthette a gyilkosa.
Sok időt azonban nem hagyott az ünneplésre.