Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az új ügyfelek megszerzése, az ügyfél-elégedettség elnyerése és az ügyfelek megtartása legalább akkora probléma a magyar kis- és középvállalkozások számára, mint a rendre előkerülő tőkehiány. A vállalkozók egyre tudatosabban keresik a megoldásokat az ügyfélszerzéshez, de a kisvállalkozások 55 százaléka nem rendelkezik weboldallal - hiába, hogy a hazai potenciál öt és félmillió leendő ügyfél is lehet.
- Kutatások gyakori végkövetkeztetése, hogy az ügyfélszerzés és az ügyfélelégedettség elérése legalább akkora probléma a magyar kkv szektor számára, mint a tőke hiánya – mondta Faragó Péter, a Skawa Innovation társtulajdonosa, az IngyenHívó online értékesítési szakembere. Adataik szerint a kkv-k közel egyharmada a pénzügyeket, a nehezen behajtható kintlévőségeket jelöli meg fő problémájaként. Egyharmaduk viszont az ügyfélkör meggyengülésében, elvesztésében, valamint az ügyfélszerzésben látja nehézségeinek forrását.
Míg a tőkehelyzet leginkább a külső tényezőktől függ, az ügyfélszerzés kérdésében már jóval több teendője lehet egy-egy vállalkozásnak, hiszen a kkv-k jelentős része évente az ügyfelei ötödét veszíti el. Ez egyébként számos okból bekövetkezhet; a statisztikai adatok azt mutatják, hogy az ügyfelek 3 százaléka elköltözik, 5 százaléka a konkurencia mellett dönt, 9 százalékuk kedvezőbb árat talál máshol. Viszont 14 százalékuk amiatt vált, mert elégedetlen a kapott termékkel vagy szolgáltatással.
Ennél is sokatmondóbb, hogy 68 százalékuk azért pártol át máshoz, mert az adott cég eladója, alkalmazottja, kapcsolattartója a legkisebb mértékben sem érdeklődött a vevő elégedettsége iránt az első vásárlás közben vagy után. Faragó szerint pozitív tendencia, hogy a vállalkozók azért egyre tudatosabban keresik már a megoldásokat ezekre a problémákra, de a szakember szerint azon is változtatni kell, hogy a cégvezetők közel fele a fejlesztésen főként technológiai beruházást ért, miközben az ehhez képest olcsóbb és hatékonyabb fejlesztési irány leginkább a világháló felé mutat.
5,5 milliós potenciál
A Google adatai szerint Magyarországon több mint 5,5 millió lakos használja az internetet. A netezők majdnem 90 százaléka vásárlás előtt már az interneten tájékozódik. Mindezek ellenére a magyar kkv-k 55 százalékának nincs honlapja, valamint a kisvállalkozások csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal, és szinte elenyésző azoknak a száma, akik azonnali internetes kapcsolatteremtési lehetőséget kínálnak honlapjukon arra az esetre, ha a potenciális vásárló elbizonytalanodna és segítségre lenne szüksége.
Van olyan felmérés, mely szerint a felhasználóknak csak 42 százaléka találja meg az interneten, amit keres, és az online vásárlók közel kétharmada adja fel a keresést a konkrét vásárlás előtt. Faragóék felmérése szerint a kkv-s weboldalak látogatóinak 90 százalékára jellemző, hogy végül nem az adott weblapon vásárolnak. - Ez nem feltétlenül azért van, mert a szolgáltatás nem felel meg a látogató számára, hanem azért, mert ha az oldalra érkező látogatónak szükségszerűen akadnak egyéni kérdései, arra a legtöbb esetben nem tudnak azonnal segítséget kérni. Ilyenkor inkább továbblépnek a kereső következő találatára, vagy egy konkurens weboldalra – foglalja össze Faragó Péter.
Öt tipp kkv-k számára: |
1. Használjunk új, ügyfélbarát technológiai megoldásokat, hogy felhívjuk magunkra a látogatók figyelmét. 2. Kerüljük el a klasszikus hibát: ne hagyjuk magukra régi ügyfeleinket, kínáljunk nekik gyakran megújuló tartalmat. 3. Elengedhetetlen a jó minőségű online jelenlét, weboldalunk adjon választ a célcsoportunk problémáira. 4. Segítsük a látogatót vásárlási döntése pillanatában, legyen weboldalunkon azonnali, ingyenes, egy kattintással elérhető kapcsolatteremtési lehetőség. 5. Ne felejtsük el, nincs jobb értékesítő, mint az elégedett ügyfél. Használjuk weboldalunkon is referenciáink erejét. |
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.