Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A General Motors a tegnap kiszivárogtatott hírek szerint ötszázalékos − más források szerint hétszázalékos − részesedést vásárolna a PSA-ban, amivel demonstrálnák a Peugeot-Citroën és az Opel szoros szövetségét, ám a Detroit Free Pressnek nyilatkozó elemzők szerint az összefonódás aligha teheti nyereségessé a GM 12 éve veszteséges európai leányvállalatát.
A PSA piaci kapitalizációját alapul véve az ötszázalékos tulajdonrész 240 millió dollárjába kerülne az amerikai vállalatnak, amit gond nélkül ki tud fizetni, csakhogy a jelképes részesedés éppen ennyit is ér: A GM ennek birtokában nem tudna beleszólni a francia cég irányításába − hívták fel a figyelmet elemzők.
Becslések szerint Európában évi hárommillió autó gyártására alkalmas felesleges kapacitás van, ami pont megegyezik a Peugeot-Citroën és az Opel együttes termelésével – írja a Napi Gazdaság. Ugyanakkor mindkét vállalat vezetőségének azzal kell szembenéznie, hogy a szakszervezetek és az üzemeiknek otthont adó országok kormányai hallani sem akarnak újabb gyárbezárásokról. Nagy kérdés ennek tükrében, hogy együttműködésükkel hogyan csökkenthetnék a kapacitásfelesleget és a magas munkaerőköltségeket. Rövid távon valószínűleg sehogy − mondja Michael Robinet, az amerikai IHS Automotive Consulting elemzője.
Az alapanyag- és alkatrészbeszerzéseket gyorsan összehangolhatják, de három-négy évre van szükség ahhoz, hogy közös alapokra épülő autókat gyártsanak. A GM dízelmotorokat vehet át a PSA-tól, miután a FIAT-tal tervezett hasonló együttműködése összeomlott. Az amerikai cég a crossover kategóriába tartozó autókat szállíthat partnerének, mivel kifut az utóbbi és a Mitsubishi e téren kötött megállapodása. Elemzők összességében a lehető legkevésbé vonzó partnernek tartják a PSA-t, amelynek irányítását nem akarja kiengedni a kezéből a fő tulajdonos Peugeot család, és amelynek bármilyen átszervezésébe mélyen belefolyna a francia kormány.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Komoly eszközt kaptak a kezükbe a klímaváltozás ügyét szívükön viselők a klímatörvényt részben megsemmisítő alkotmánybírósági határozattal. A kormány immár nemcsak, hogy nem háríthatja át a teendőket a jövő generációkra, de le sem szerelheti őket azzal, hogy „De hát van klímatörvény!”.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Izrael komoly csapást mért már az iráni nukleáris képességre, de a legfontosabb célpont, Fordo, ahol több ezer urándúsító centrifuga üzemel, még sértetlen, mert mélyen a föld alatt van.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.