szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legutóbbi négy hónap során az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben stabil maradt. Értékben is, mennyiségben is többet adtak el a boltok többek közt sörből, sajtból, tejfölből, margarinból és pralinéból

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt 2011. december eleje és 2012. március vége között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva – derül ki a Nielsen felméréséből.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi  forgalma mintegy 450 milliárd forint volt. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és praliné bolti eladása. "Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltunk például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál" – mondta Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.

Az átlagosan 6 százalék feletti mértékben bővült élelmiszerből az üzletek bevétele az öt Nielsen-régió közül négyben; az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek egy év alatt. Az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el 2011. december-2012. március során.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!