Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Már folyik az Audi új győri gyárába a dolgozók felvétele és képzése. A tervek szerint 2013-ban 125 ezer új Audi gépkocsit raknak össze Győrben.
Jövőre 125 ezer négyajtós A3-as limuzint gyártanak az Audi új győri járműgyárában, amelynek bokrétaünnepét a napokban tartották – írja a Világgazdaság. A dolgozók felvétele és képzése már tart a több mint 900 fős gyárban, ahol nyáron megindul az első modell próbagyártása. A modellnek eddig csak ferdehátú karosszériás változata készült.
A 20 éve egy kisebb kapacitású motorgyárral indított társaság ma a legkorszerűbb gyártástechnológiával ellátott, a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárat épít Győrben, ahol az első negyedévben 522 ezer motor készült és 11 253 sportkocsit szereltek össze – foglalta össze a fejlődést Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja cége közleményében.
A több mint 900 millió eurós beruházás részeként a járműgyár mellett járműfejlesztő központot is kialakítanak. Év végéig 80 mérnököt szeretnének felvenni, jelenleg 15-nél tartanak. A 2 milliárd forintos költségvetésből járműszimulációs berendezéseket vásárolnak, illetve különleges tesztlaborok létesülnek, ahol a mérnökök üzemi körülmények között hajtáslánc- és járművizsgálatokkal és az Audi modellek tartóstesztjével foglalkoznak majd. Vizsgálataik eredményét a már piacon lévő modellek módosítására is felhasználják.
Május végén adják át a szervezeti egységként két éve elindított kísérleti motorgyártó központ szintén új épületegyüttesét. A hárommilliárd forintba került, 8 ezer négyzetméteres komplexumban az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából olyan erőforrások készülnek, amelyek sorozatgyártása később Győrben történik. A vállalat az Audi- mellett a Volkswagen-konszern többi márkája számára is szállít motort, 16 új motortípus sorozatgyártását kezdte meg az elmúlt évben.
Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.