VG: Egy Volán-tender menthetné meg a magyar buszgyártókat

Tavaly még fejlesztettek, idén már a termeléssel is felhagytak a buszgyártók, hasztalan várva a Volán-tender kiírását - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.

  • MTI MTI
VG: Egy Volán-tender menthetné meg a magyar buszgyártókat

A lap azt írta: a legnagyobb, még működő, hazai piacra dolgozó buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport telephelyén 135 elkészült jármű áll. Süli Csaba, a cég vezérigazgatója azt mondta: ha belátható időn belül nem lesznek buszvásárlások, a gyártás beszüntetésére kényszerülnek, ebben az esetben a cégeiknél és beszállítóiknál 300 ember munkahelye szűnhet meg.

A Világgazdaság szerint az Ikarus márkanevet viselő, a Műszertechnika és az Auto Rad Controlle (ARC) Kft. tulajdonában levő Magyar Autóbuszgyártó másfél éve áll. Liptai Árpád, a cég vezérigazgatója a lapnak azt mondta: miután hasztalan vártak a közbeszerzési pályázatokra, a munkásokat átcsoportosították a csoport más vállalataihoz.

A lap a KSH adataira hivatkozva azt közölte: a magyar autóbusz-állomány 2011-ben 17.366 darab volt, a járművek átlagos kora 13,9 év.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.