szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Továbbra is frusztrált az autópiac: annak ellenére is rohamosan fogynak az autókereskedők, hogy az idei első nyolc hónapban csaknem 20 százalékkal bővült az új autók piaca.

Az autókereskedők számára a túlélés a minimális program, hiszen a piac bővülésére rövid távon nem lehet számítani. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) felmérése szerint ugyan 18 százalékkal nőtt az első nyolc hónapban eladott új gépkocsik száma, a márkakereskedő hálózat azonban tovább karcsúsodik – írja a Napi Gazdaság Online. Idén megjelent ugyan három új márka jelent meg a hazai piacon − Ferrari, Jaguar és Land Rover −, a forgalmazói hálózat azonban ismét 10 százalékkal zsugorodott a 2010-eshez mérten.

A visszaesés európai összevetésben is riasztó, hiszen míg Nyugat-Európában évente 5-10 százalékkal csökkentek az autóeladások 2009 óta, addig nálunk 75 százalékos piacvesztést voltak kénytelenek elkönyvelni a kereskedők az elmúlt 4 évben. A legjelentősebb csökkenés a Chevrolet- és az Opel-kereskedések esetében következett be − az előbbiből 18, az utóbbiból pedig 14 szalont zártak be az elmúlt egy évben. Érdekes módon a prémium kategóriában bővülés következett be, hiszen a BMW- és az Audi-márkakereskedések hálózata is gyarapodott, és az egyre népszerűbb koreai autókat (Kia, Hyundai) is több helyen lehet megvásárolni.

Mivel a vásárlók 70 százaléka céges autót vesz − többnyire flottakedvezményekkel −, nem véletlen, hogy Budapest és Pest megye dominanciája továbbra is érvényes.

Szintén drámai módon csökkent a márkakereskedésekben dolgozók létszáma: míg négy évvel ezelőtt még 35 ezren, idén augusztusban csak 15 ezren dolgoztak a szalonokban és a velük általában egy épületben levő szervizekben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!