szerző:
hvg.hu

Idén várhatóan 40 milliárd forint lesz a Dreher Sörgyárak Zrt. árbevétele, meghaladva a tavalyi 37 milliárd forintos eredményt. Az évi közel 2 millió hektoliter sört előállító sörgyár forgalma sok éves, a söripari trendeknek megfelelő csökkenés után tavaly fordult újra növekedésbe, mely az idén is folytatódott.

Húsz évvel ezelőtt még 10 millió hektoliter sör fogyott évente hazánkban, mely fokozatosan 7 millió hektoliterre csökkent, ráadásul az utóbbi években folyamatosan esett a kereslet. A negatív tendencia tavaly tört meg és az idei év adatai alapján elmondhatjuk, hogy egy trendfordulón vagyunk túl, hiszen az idén is tovább növekedett a piac. A söripari trendnek megfelelően a Dreher Sörgyárak Zrt., hazánk legnagyobb sörgyártó és -forgalmazó vállalata is növelte eladását a tavalyi évhez képest. A növekedés magyarázata egyrészt a válságnak köszönhetően a gazdaságos árú termékek piacának bővülése, másrészt pedig a cég sikeres stratégiája a vendéglátásban – derült ki a Dreher sajtótájékoztatóján.

Glattfelder Tamás, a sörgyár pénzügyi és adminisztrációs igazgatója kiemelte: a Dreher Sörgyárak keresztéves pénzügyi évben (április 1-től március 31-ig) számol, így lezárt eredménnyel nem tud szolgálni, de az eddigi eladások szerint idén várhatóan 40 milliárd forint lesz az árbevétel a tavalyi 37 milliárd forint után. Az igazgató kiemelte: a Dreher Sörgyárak tavalyi eredményéből 12 milliárd forint jövedéki adót, közel 6 milliárd forint áfát és további közel 2 milliárd forint bérjellegű és egyéb adót fizetett be, azaz 20 milliárd forintot tett hozzá a magyar költségvetéshez. A sörgyárak mindeközben mintegy 9300 ember megélhetéséhez járul hozzá, míg a vendéglátóiparban 4600, a kiskereskedelemben pedig 610 munkahely köthető a vállalat tevékenységéhez.

A sörgyárnál elért 7 százalékos volumennövekedés körülbelül felerészt köszönhető a piaci trendeknek, másik felében viszont a Dreher Sörgyárak sikeres vendéglátó szektorban zajló programjainak. A csapolt sörfogyasztás 8 százalékkal növekedett idén április és augusztus között a tavalyi év hasonló időszakához képest, mely szegmensben az Arany Ászok egyértelműen a legnagyobb márkává vált.

Az idei és az ezt megelőző szezonban is láthatóvá vált, hogy a söreladás a gazdaságos árú termékek irányába tolódik el, így a volumennövekedés nem egyenesen arányosan hat a pénzügyi eredményre. A kedvező árú sörök aránya jelenleg a piacon 30-40 százalék, míg a prémium termékeké 15 százalékot tesz ki. A fennmaradó hányad a közepes árfekvésű termékek részaránya.

Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak vállaltfejlesztési igazgatója szerint az éves szinten közel 7 százalékot jelentő piaci szegmens azt mutatja, hogy a fogyasztók kíváncsiak és igénylik a különlegességeket, ezért döntött a cég amellett az idén, hogy belép ebbe a szegmensbe.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Terrorakció történt Szíriában, halálos áldozatok is vannak

Terrorakció történt Szíriában, halálos áldozatok is vannak

Több magyar született tavaly Németországban, mint Nógrád megyében

Több magyar született tavaly Németországban, mint Nógrád megyében

Srí Lanka: Két hete tudták a hatóságok, hogy merénylet várható, de nem tettek semmit

Srí Lanka: Két hete tudták a hatóságok, hogy merénylet várható, de nem tettek semmit

Arcszkennerrel szerelnének fel minden amerikai repülőteret

Arcszkennerrel szerelnének fel minden amerikai repülőteret

Beszállt Kiss Tibiék mellé Lajkó Félix (videó)

Beszállt Kiss Tibiék mellé Lajkó Félix (videó)

Lelőtték az egyik legismertebb boszniai szerb üzletembert

Lelőtték az egyik legismertebb boszniai szerb üzletembert