Lelép a Suzuki az amerikai autópiacról

Felhagy az autókereskedéssel az Egyesült Államokban a Suzuki, ezután csak motorkerékpárokat, terepjárókat és a csónakmotorokat árul.

  • hvg.hu hvg.hu
Lelép a Suzuki az amerikai autópiacról

Japán negyedik legnagyobb autógyártója, a Suzukibezárja személygépkocsi üzletét az USA-ban – írja a Reuters. A világ második legnagyobb autópiacán 27 év jelen lévő Suzuki több mint 200 viszonteladói szerződésből lép ki. Októberben újabb 5 százalékkal estek a Suzuki amerikai eladásai. A márka az USA-ban a Kizashi és a Grand Vitara modellekre alapozta eladásait.

A csökkenő kereslet és a jen erőssége miatt hitelezővédelmet kér az amerikai leányvállalat, az American Suzuki Motor Corp., amely 346 millió dolláros adósságot halmozott fel, amiből 173 millióval a csoportnak tartozik. A konszern szerint az árfolyammal kapcsolatos problémákra való tekintettel lehetetlen tartósan nyereséget elérni az amerikai autóiparban. A Suzuki az Egyesült Államokban a motorokra szeretné helyezni a hangsúlyt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.