A K&H önti a pénzt a cégekhez

A K&H jelentős anyavállalati forrás bevonásával 200 millió eurós hitellehetőséget kínál a hazai nagyvállalatok számára a következő hónapokban. Az éven belül felhasználható hitel nincs konkrét hiteltermékhez, illetve felhasználási célhoz kötve.

  • hvg.hu hvg.hu
A K&H önti a pénzt a cégekhez

A belga KBC anyavállalat forrását felhasználva a K&H a következő hónapokban mintegy 200 millió eurós kedvezményes hitellehetőséget biztosít kifejezetten a hazai nagyvállalati szektor számára. „Mivel az anyavállalati forrás költsége a jelenleg elérhető piaci forrásoknál kedvezőbb, ez jóval nagyobb mozgásteret ad számunkra, és lehetővé teszi, hogy a vállalatok számára pillanatnyilag elérhető hitellehetőségeknél kedvezőbb kamatozású hitelkonstrukciót kínáljunk.

A nagyvállalatok finanszírozására jellemző módon euróban elérhető hitel egyelőre éven belüli felhasználáshoz igényelhető, ugyanakkor a hiteligény nincs konkrét hiteltermékhez, illetve felhasználási célhoz kötve, sőt, a hitelösszeg sincs limitálva. A hitelbírálatnál az egyedi hiteligényt és az adott cég adósbesorolását természetesen figyelembe vesszük” – tájékoztatott a részletekről Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője. „Emellett folyamatosan vizsgáljuk a program kiterjesztésének lehetőségét hosszabb futamidőre is” – tette hozzá a szakember.

A továbbra is bizonytalan hazai makrokörnyezet és növekedési pálya miatt a magyar vállalatoknál egyértelműen érezhető egyfajta határozatlanság, ami a hiteligények mérséklődésében jól megfigyelhető. A vállalati hitelezés szempontjából legfontosabb hajtóerő, a beruházási hajlandóság a tavalyi masszív, 5,1 százalékos csökkenést követően még 2013-14-ben is zsugorodni fog, így ez a tényező semmiképpen nem segíti elő a vállalati hitelezést. A regionális összehasonlításban pedig jól látható, hogy amellett, hogy it  a legalacsonyabb a beruházási hajlandóság, ezzel egyidejűleg nálunk a legkisebb a közvetlen külföldi tőkebefektetés nagysága.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.