szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kereskedői hálózat építésébe fogott a Borháló borkereskedés, a franchise-t eddig hat üzlet vette át és hamarosan indul a hetedik is. Koncepciójuk szerint a bor a lényeg, nem a külsőségek, s ezt az árban is érvényesítik.

"Amennyiben úgy érzed, kellő tapasztalattal rendelkezel a borkereskedelem területén, vagy érdekel egy üzlet nyitása, esetleg pont most szeretnél az életedben váltani és van egy megfelelőnek tűnő üzlethelyiséged és ez pont jó lehetőség, akkor jelentkezz partnernek" – olvasható a Borháló borkereskedés honlapján a felhívás.

A 2010. november végén Szentendrén alakult franchise tulajdonos társaságot magyar magánszemélyek hozták létre Kelet-Ékes Kft. néven eredetileg építőipari tevékenységre, s csak 2012 szeptemberében váltottak a Borháló névre, ami a tevékenyság megváltoztatására is utal, bár ez az Opten céginformációs szolgáltató elérhető adataiból egyelőre nem derül ki. Ekkor új tulajdonosok jelentek meg a továbbra is az alapításkori félmilliós jegyzett tőkéjű cégben, feltehetően hozzájuk kapcsolódik a profilváltás. A szentendrei cég a budapesti Elhordó Kft. "kinövése", a két vállalkozásban ugyanazok a magyar magánszemélyek tulajdonosok, s a Borháló az Elhordó borkereskedés profiljából a közvetlenül a borászatoktól vásárolt minőségi, eredetvédett folyó borok forgalmazását vette át elsősorban, de foglalkoznak palackos értékesítéssel is.

A Borháló franchise alapján egyelőre hat kereskedés működik az országban, közülük kettő Budapesten, a "bázisüzlet" Szentendrén, egy-egy pedig Miskolcon, Vácon és a Pest megyei Mendén. A következő üzleta társaság honlapja szerint Budapesten, Zuglóban nyílik

Ars poeticájuk szerint a hétköznapok borfogyasztásnak is élvezetesnek kell lennie, de ezt az élvezetet nem kell túlfizetni a csomagolás és a többlépcsős kereskedelmi láncolat minden egyes tagjának költség és profitigényének megfizetésével. A Borháló gyors és olcsó kapcsolatot teremt fogyasztó és bortermelő között, a bor tulajdonságainak tartalmi és nem külalaki támogatásával.

Partnereik számára biztosítják a piackutatást, -elemzést, új termékek kutatását, az arculat létrehozását, a logisztika felépítést, az értékesítési rendszer, illetve a vevői kapcsolattartás rendszer kidolgozását és megvalósítását. Így a belépő vállalkozások kész koncepcióval rendelkeznek már az üzlet megnyitásának pillanatában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!