Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nem fizetett népegészségügyi termékadót egy zalai édességgyártó cég, amelyről kiderült, hogy az általa gyártott mézes puszedlihez a feltüntetettnél több cukrot használt – tájékoztatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatóságának szóvivője csütörtökön az MTI-t.
Kovács Mária közölte: a csomagolt készítmény akkor lett gyanús a NAV egyik munkatársának, amikor a nagymamája megkínálta vele. A minta alapján a NAV Szakértői Intézetének analitikai vizsgálata ezután megállapította, hogy a gyártó receptjéhez képest több hozzáadott cukrot tartalmazott a puszedli, vagyis a méz egy részét cukorral helyettesítették.
A gyártó jól felszerelt mézeskalácsműhelyében egyébként nagy mennyiségben készültek édességek, tavaly mintegy 4000 kilogrammot értékesítettek.
A szóvivő hozzátette: a népegészségügyi termékadóról szóló, 2011. szeptember 1-jétől hatályos törvény egyértelműen meghatározza, hogy milyen feltételek esetén számít adókötelesnek az előrecsomagolt cukrozott termék. A méz cukortartalma még nem indokolná a puszedli besorolását az ilyen adóval terhelt termékek közé, de a vizsgálat alapján megállapított cukortartalom miatt már adóköteles a termék.
A vállalkozó az ellenőrzést követően önként pótolta 2012-re szóló bevallási kötelezettségét, illetve mintegy ötszázezer forint adót is befizetett. A szakértői vizsgálat eredménye alapján tett megállapítást is elfogadta, ezért a 2011-re utólag megállapított adót szintén megfizette.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.