Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Orbán Viktor miniszterelnök hivatalos kínai látogatása alatt, a kormányfő jelenlétében írták alá szerdán Pekingben a szándéknyilatkozatot a Huawei további magyarországi fejlesztési terveiről.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Huawei Technologies Hungary képviselői szerdán szándéknyilatkozatot írtak alá Pekingben a kínai multinacionális vállalat további magyarországi bővítési terveiről, ennek keretében egy szoftveralkalmazás- és szolgáltatásfejlesztéssel foglalkozó Innovációs Központ létesítéséről – tájékoztatta szerdán közleményben a Huawei Technologies Hungary Kft. az MTI-t.
Orbán Viktor miniszterelnök hivatalos kínai látogatása alatt, a kormányfő jelenlétében írták alá szerdán Pekingben a szándéknyilatkozatot a Huawei további magyarországi fejlesztési terveiről. A megállapodást a Nemzeti Külgazdasági Hivatal képviseletében Berényi János elnök, a Huawei nevében pedig Pin Jün-szung ügyvezető látta el kézjegyével.
A Huawei a világ egyik vezető infokommunikációs technológiai beszállítójaként elkötelezte magát a magyar infokommunikációs piac gazdasági és technológiai fejlődése mellett. A kínai cég vállalta gyártókapacitásának további növelését, valamint az SMT, azaz félkész termékek előállításának megkezdését európai ellátó központjának magyarországi egységeiben.
A megállapodás szerint a Huawei szoftveralkalmazással és szolgáltatásfejlesztéssel foglalkozó innovációs központot hoz létre Magyarországon. A központ egyebek között az internetalapú televíziózás (IPTV) új területeinek kutatásával foglalkozik majd.
Berényi János, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnöke a szándéknyilatkozatban hangsúlyozta, hogy hosszú távú partnerkapcsolatra számít a Huawei Technologies Magyarországgal és anyavállalatával, a Huawei Technologies Co. Ltd-vel.
A HITA vállalta, hogy a Huawei számára támogatást nyújt a vállalat magyarországi tevékenységének bővüléséhez, és igyekszik segíteni az ehhez biztosítható adókedvezményeket, pénzügyi támogatást és a megfelelő munkaerőhöz való hozzáférést.
A Huawei és a magyar kormány 2013. április 18-án kötött stratégiai együttműködési megállapodást. Ennek keretében a Huawei 2013-ban már 2500-ra növelte foglalkoztatottai számát, raktárterületét pedig 30 ezer négyzetméterre növelte. A Huawei a megállapodás értelmében a magyarországi piacra hozta a kínai rézhuzal- és kábelgyártó Shenzhen Comlink vállalatot, amely 2013 márciusában indította el a termelését Budapesten. A Huawei emellett két magyar egyetem hallgatóinak biztosítja a "Huawei – a holnap innovatív vezetői", 30 millió forint összdíjazású ösztöndíjprogramot.
A kínai székhelyű Huawei Technologies Co. mobil- és telekommunikációs eszközöket, valamint hálózati berendezéseket gyártó vállalat. A multinacionális társaság a világ 50 vezető szolgáltatójából 45-öt tudhat ügyfelei között, így a Föld lakosságának egyharmada tartozik a Huawei közvetlen vagy közvetett fogyasztói közé. A 150 országban 150 ezer alkalmazottat foglalkoztató technológiai konszern 2013-ben 39,5 milliárd dollár értékesítési árbevételre tett szert, amelynek 11 százalékát kutatás-fejlesztésre fordította.
A Huawei Technologies Hungary 2005-től működik Magyarországon budapesti központtal. A vállalat Pécsett és Komáromban egész Európát Huawei-termékekkel ellátó összeszerelő központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon az európai régiót kiszolgáló logisztikai központot üzemeltet (Huawei Europe Logistic Center).
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.