szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Mit szeretnénk elérni a marketinggel egy év múlva? És három év múlva? Illetve: pénz hiányában képes-e a szervezetünk vagy mi magunk komolyabban foglalkozni a marketinggel?

A kisvállalati marketing lényege, hogy a tulajdonos érti, mire van szüksége a vevőinek, illetve képes létrehozni egy olyan jövőbeli tervet, ami e köré épül. A gyakorlottabb vállalkozók jó néhány esetben helyesen fogalmazzák meg legfontosabb céljaikat: "Nem azt kell eladni, amit megtermelek, hanem azt kell megtermelnem, ami eladható!".

A marketing ma már elsősorban online marketinget jelent a kisvállalkozások számára. Kivéve, ha olyan a cég célcsoportja, amelyről feltehető, hogy tagjai nem férnek hozzá az internethez. Például jó eséllyel ilyen egy sarki kocsma törzsvendége vagy a helyi zálogház közönsége. Náluk például a szórólapozás hatékonyabb lehet, mint egy vicces videó posztolása a Facebookon.

Nem véletlen, hogy a kisvállalati marketing első és legfontosabb szempontja a célok kitűzése és tudatosítása a vállalkozás életében. Azaz: mit szeretne a tulajdonos elérni a marketinggel egy év múlva? És három év múlva? Illetve: pénz hiányában képes-e egy szervezet vagy a tulajdonos komolyabban a marketinggel foglalkozni? Mennyi idő alatt képes a tulajdonos beleásni magát az online marketingbe?

A marketing-szemléletnek tulajdonképpen az egész kisvállalkozást át kell hatnia. Vagyis minden üzleti és nem üzleti lépésre célszerű úgy tekintetni, hogy abból mennyit lehet kihozni marketingszempontból. A tudatosan megtervezett marketing hiányában a kisvállalkozások egyre többet költenek a vevőszerzésre, de egyre kevesebb, számukra nem mérhető sikerrel.

Például az egyik leggyakoribb hiba kisvállalkozásoknál, hogy minden eladási nehézségre árcsökkentéssel válaszolnak. Az alacsony ár azonban minden szempontból csapda: szolgáltatás esetén alacsonyabb minőséget sejtet, a kereskedelmi szereplőket pedig tarthatatlan árversenybe hajszolhatja bele.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!