Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Mit szeretnénk elérni a marketinggel egy év múlva? És három év múlva? Illetve: pénz hiányában képes-e a szervezetünk vagy mi magunk komolyabban foglalkozni a marketinggel?
A kisvállalati marketing lényege, hogy a tulajdonos érti, mire van szüksége a vevőinek, illetve képes létrehozni egy olyan jövőbeli tervet, ami e köré épül. A gyakorlottabb vállalkozók jó néhány esetben helyesen fogalmazzák meg legfontosabb céljaikat: "Nem azt kell eladni, amit megtermelek, hanem azt kell megtermelnem, ami eladható!".
A marketing ma már elsősorban online marketinget jelent a kisvállalkozások számára. Kivéve, ha olyan a cég célcsoportja, amelyről feltehető, hogy tagjai nem férnek hozzá az internethez. Például jó eséllyel ilyen egy sarki kocsma törzsvendége vagy a helyi zálogház közönsége. Náluk például a szórólapozás hatékonyabb lehet, mint egy vicces videó posztolása a Facebookon.
Nem véletlen, hogy a kisvállalati marketing első és legfontosabb szempontja a célok kitűzése és tudatosítása a vállalkozás életében. Azaz: mit szeretne a tulajdonos elérni a marketinggel egy év múlva? És három év múlva? Illetve: pénz hiányában képes-e egy szervezet vagy a tulajdonos komolyabban a marketinggel foglalkozni? Mennyi idő alatt képes a tulajdonos beleásni magát az online marketingbe?
A marketing-szemléletnek tulajdonképpen az egész kisvállalkozást át kell hatnia. Vagyis minden üzleti és nem üzleti lépésre célszerű úgy tekintetni, hogy abból mennyit lehet kihozni marketingszempontból. A tudatosan megtervezett marketing hiányában a kisvállalkozások egyre többet költenek a vevőszerzésre, de egyre kevesebb, számukra nem mérhető sikerrel.
Például az egyik leggyakoribb hiba kisvállalkozásoknál, hogy minden eladási nehézségre árcsökkentéssel válaszolnak. Az alacsony ár azonban minden szempontból csapda: szolgáltatás esetén alacsonyabb minőséget sejtet, a kereskedelmi szereplőket pedig tarthatatlan árversenybe hajszolhatja bele.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.