Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egy kisvállalkozás izgalmasabb nevet adott a termékcsaládjának, amitől azonnal tízszeresére ugrott az értékesítésük.
Egy kanadai családi vállalkozás gluténmentes müzlit gyárt és forgalmaz. Saját recept alapján kisérletezték ki a müzliket, mivel a családfőnek ételallergiája volt. Bár az eladásaik hozták a minimális tervszámokat, nem tudtak fejlődni. Ekkor gondoltak egyet, és új nevet adtak a termékcsaládjuknak. A korábbi, decensen unalmas Hapi Food elnevezést a jóval figyelemfelhívóbb és provokatívabb Holy Crap (szó szerint: Szent Szar; átvitt értelemben: Isteni Cucc) névre cserélték. Majd döbbenten tapasztalták, hogy értékesítésük a triplájára nőtt egy év alatt.
Az ötlet egyébként egy vásárló kommentjéből született, aki a 'holy crap' kifejezést használta elismerése jeleként a cég Facebook-oldalán. Végül a férj vetette fel a névváltás ötletét 2010-ben, aki marketingesként dolgozott a családi vállalkozásuk előtt. A konzervatívabb feleség eleinte nem lelkesedett az ötletért, de végül belement a dologba. Nem bánták meg, hiszen egy hét alatt tizszeresére ugrott az értékesítésük a helyi biopiacon, és a webshopjukon is. A névváltás előtt naponta átlagosan tíz csomag müzlit adtak el, a névváltás után már átlagosan százat.
Ráadásul a fejlődés tartósnak bizonyult, mivel a hírverést kihasználva (a kanadai média is felkapta a vállalkozást mint ügyes marketingpéldát) elkezdtek a televízióban hirdetni, majd miután megerősödtek, külföldre szálíltani. Corin Mallins, a középkorú családanya, a vállalkozás arca lett, aki jó humorának köszönhetően a hirdetéseik központi alakjává vált. Ma már egész Kanada rajong a Holy Crap müzlikért. A család népszerűségére jellemző, hogy Chris Hartfield, az első kanadai űrhajós az ő terméküket vitte fel az űrbe, hogy azzal reggelizzen.
Hát, ennyit számít egy jó név, és a hatékony marketing a kisvállalkozásoknál!
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.