szerző:
Ember Zoltán
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy kisvállalkozás izgalmasabb nevet adott a termékcsaládjának, amitől azonnal tízszeresére ugrott az értékesítésük.

Egy kanadai családi vállalkozás gluténmentes müzlit gyárt és forgalmaz. Saját recept alapján kisérletezték ki a müzliket, mivel a családfőnek ételallergiája volt. Bár az eladásaik hozták a minimális tervszámokat, nem tudtak fejlődni. Ekkor gondoltak egyet, és új nevet adtak a termékcsaládjuknak. A korábbi, decensen unalmas Hapi Food elnevezést a jóval figyelemfelhívóbb és provokatívabb Holy Crap (szó szerint: Szent Szar; átvitt értelemben: Isteni Cucc) névre cserélték. Majd döbbenten tapasztalták, hogy értékesítésük a triplájára nőtt egy év alatt.

Az ötlet egyébként egy vásárló kommentjéből született, aki a 'holy crap' kifejezést használta elismerése jeleként a cég Facebook-oldalán. Végül a férj vetette fel a névváltás ötletét 2010-ben, aki marketingesként dolgozott a családi vállalkozásuk előtt. A konzervatívabb feleség eleinte nem lelkesedett az ötletért, de végül belement a dologba. Nem bánták meg, hiszen egy hét alatt tizszeresére ugrott az értékesítésük a helyi biopiacon, és a webshopjukon is. A névváltás előtt naponta átlagosan tíz csomag müzlit adtak el, a névváltás után már átlagosan százat.

Ráadásul a fejlődés tartósnak bizonyult, mivel a hírverést kihasználva (a kanadai média is felkapta a vállalkozást mint ügyes marketingpéldát) elkezdtek a televízióban hirdetni, majd miután megerősödtek, külföldre szálíltani. Corin Mallins, a középkorú családanya, a vállalkozás arca lett, aki jó humorának köszönhetően a hirdetéseik központi alakjává vált. Ma már egész Kanada rajong a Holy Crap müzlikért. A család népszerűségére jellemző, hogy Chris Hartfield, az első kanadai űrhajós az ő terméküket vitte fel az űrbe, hogy azzal reggelizzen.

Hát, ennyit számít egy jó név, és a hatékony marketing a kisvállalkozásoknál!

Via

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!