szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Öt hasznos tipp induló kisvállalkozásoknak, hogy miként különböztessék meg magukat versenytársaiktól.

Az induló vállalkozások egyik kulcskérdése, hogy miben tudnak többet nyújtani a vevőiknek, mint a versenytárs. Egy amerikai üzleti magazin szerint, hogy hatékony legyen a versenytárstól való megkülönböztetés, tudnunk kell, hogy kik a célcsoportunk, illetve tudnunk kell őket megszólítani is. Ennek érdekében 5 egyszerű kérdést kell feltenniük a kisvállalkozóknak. Íme!

1. Szerinted kikből áll a célcsoportod ideális esetben? Hogyan írnád le őket (pl. foglalkozás, nem, hobbi, korcsoport, családi állapot, jövedelem, vagy más leíró jellemző)?

2. Szerinted az ideális vevő milyen problémát szeretne megoldani a vállalkozásod segítségével?

3. Szerinted milyen megoldásokat kínál a vállalkozásod a vevők problémájára?

4. Szerinted  a vevőid mit akarnak elérni az életükben? Melyik a hangsúlyosabb náluk: karrier, vállalkozás, kapcsolatok?

5. Hogyan tudod ezeket a megoldásokat a vevőidhez eljuttatni? Ez a módszer miért egyedi?

A kérdések tehát arra irányulnak, hogy próbáljuk meg másként megfogalmazni az üzleti hitvallásunkat és azt, hogy mit is csinálunk másként, mint a hasonló területen működő versenytársunk. Tehát például ne azt mondjuk magunkról, hogy "Pénzügyi tanácsadó vagyok. Segítek az ügyfeleimnek, hogy megtervezzék a jövőjüket!", mert ez felér egy ásítórohammal, hiszen ebben a formában ez a 26. ilyen állítás a pénzügyi tanácsadók piacán. Helyette használjuk ezt: "Olyan vállalkozókkal dolgozok, akik attól félnek, hogy képtelenek visszavonulni az üzlettől, és így lecsúsznak arról, hogy egy jól összerakott, személyes pénzügyi terv segítségével gondoskodjanak öregkorukról, az élet gondtalan élvezetéről!"

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!