szerző:
Ember Zoltán
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Interjú Szórádi Bencével, a lednagyker.hu tulajdonosával, aki 19 évesen alapította vállalkozását. A győri cég alig négy éve létezik, de tavaly már 170 milliós forgalmat produkáltak.

hvg.hu: Hogyan jött az ötlet a vállalkozásra? Miért pont lednagykereskedés és webshop?

Szórádi Bence: Spontán ötlet volt, édesapámmal beszélgettünk a hagyományos világítási rendszerek energiamegtakarítási lehetőségeiről, miközben ő azt mondta, hogy a LED a jövő fényforrása. Én pedig úgy feleltem, hogy az a jövő már itt van. Plusz a domain még szabad volt, így gyorsan be is foglaltam.

 hvg.hu: Hogyan, mennyiből, mennyi idő alatt építették fel a céget és a webshopot?

SZB.: 2009-ben alapítottuk a céget, 500 ezer forintos törzstőkével. A növekedést külső finanszírozás bevonása nélkül érjük el, folyamatosan fejlesztünk és visszaforgatunk a fejlesztésekbe.

hvg.hu: Értett-e a webshopkészítéshez, volt-e előzetes tudása erről? Milyen partnerei segítettek ebben, ők miért voltak megfelelőek?

SZB.: Elektronikai szakközépiskolába jártam, így volt némi alapom. Világítástechnikát sosem tanultam, így autodidakta módon mélyedtem bele a szakmába, könyvekből, konferenciákon és az internetről tanulva. A kereskedelemhez gyerekkorom óta van érzékem, Y generációs fiatalként (25 év alatti fiatal - a szerk.)webes környezetben nőttem fel, így mondhatjuk, hogy értek hozzá. Kezdetben magunk fejlesztettük a webshopot, majd egyre profibb és profibb cégeket tudtunk megfizetni, akik az instrukcióink alapján számomra időt spórolva valósítják meg fejlesztési igényeinket. 

hvg.hu: Milyen online csatornákat használnak marketingre, s nagyságrendileg mennyit költ ezekre évente?

Cégportré

A lednagyker.hu-t üzemeltető, győri JCQ Hungary Kft. a Szórádi család (Bence és szüleinek) tulajdonában van. 2013-ban 170 milliós árbevétel mellett, 10,8 millió forintos adózott eredményt produkáltak. A cég 6 főt foglalkoztat, az Opten céginformációs rendszere szerint. 

SZB.: Az első 4 évben nevetségesen alacsony összeget, pár tízezer forintot költöttünk marketingre. Csupán az organikus Google találatokra alapoztunk keresőoptimalizálással. Idén kezdtünk el foglalkozni komolyabban a marketinggel és jelenleg a különböző csatornák hatékonyságát és megtérülését teszteljük.

hvg.hu: Mi a vállalkozásának hozzáadott értéke, mi a siker titka Ön szerint?

SZB.: Értünk ahhoz amit csinálunk. Játéknak fogjuk fel, mindig mindent fejlesztünk, javítunk, újragondolunk. Nem ragaszkodok egy rossz döntéshez, és elfogadjuk, hogy a világban egy dolog állandó: a változás. Gyorsan kell reagálnunk a piac változásaira, és ha ezt könnyen megtesszük, úgy könnyebben tudunk sikereket elérni. Legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az ügyfeleink és partnereink elégedettek legyenek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. Olykor még a saját nyereségünk kárára is hajlandóak vagyunk az ügyfélnek a jobb terméket kínálni, ha úgy érezzük azzal jobban jár. Tudjuk, hogy ezek az apró jó cselekedetek hosszútávon megtérülnek, még akkor is, ha üzletileg szokatlan döntésnek tűnik rövid távon.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!