Interjú Szórádi Bencével, a lednagyker.hu tulajdonosával, aki 19 évesen alapította vállalkozását. A győri cég alig négy éve létezik, de tavaly már 170 milliós forgalmat produkáltak.
Ember Zoltán
hvg.hu: Hogyan jött az ötlet a vállalkozásra? Miért pont lednagykereskedés és webshop?
Szórádi Bence: Spontán ötlet volt, édesapámmal beszélgettünk a hagyományos világítási rendszerek energiamegtakarítási lehetőségeiről, miközben ő azt mondta, hogy a LED a jövő fényforrása. Én pedig úgy feleltem, hogy az a jövő már itt van. Plusz a domain még szabad volt, így gyorsan be is foglaltam.
hvg.hu: Hogyan, mennyiből, mennyi idő alatt építették fel a céget és a webshopot?
SZB.: 2009-ben alapítottuk a céget, 500 ezer forintos törzstőkével. A növekedést külső finanszírozás bevonása nélkül érjük el, folyamatosan fejlesztünk és visszaforgatunk a fejlesztésekbe.
hvg.hu: Értett-e a webshopkészítéshez, volt-e előzetes tudása erről? Milyen partnerei segítettek ebben, ők miért voltak megfelelőek?
SZB.: Elektronikai szakközépiskolába jártam, így volt némi alapom. Világítástechnikát sosem tanultam, így autodidakta módon mélyedtem bele a szakmába, könyvekből, konferenciákon és az internetről tanulva. A kereskedelemhez gyerekkorom óta van érzékem, Y generációs fiatalként (25 év alatti fiatal - a szerk.)webes környezetben nőttem fel, így mondhatjuk, hogy értek hozzá. Kezdetben magunk fejlesztettük a webshopot, majd egyre profibb és profibb cégeket tudtunk megfizetni, akik az instrukcióink alapján számomra időt spórolva valósítják meg fejlesztési igényeinket.
hvg.hu: Milyen online csatornákat használnak marketingre, s nagyságrendileg mennyit költ ezekre évente?
Cégportré
A lednagyker.hu-t üzemeltető, győri JCQ Hungary Kft. a Szórádi család (Bence és szüleinek) tulajdonában van. 2013-ban 170 milliós árbevétel mellett, 10,8 millió forintos adózott eredményt produkáltak. A cég 6 főt foglalkoztat, az Opten céginformációs rendszere szerint.
SZB.: Az első 4 évben nevetségesen alacsony összeget, pár tízezer forintot költöttünk marketingre. Csupán az organikus Google találatokra alapoztunk keresőoptimalizálással. Idén kezdtünk el foglalkozni komolyabban a marketinggel és jelenleg a különböző csatornák hatékonyságát és megtérülését teszteljük.
hvg.hu: Mi a vállalkozásának hozzáadott értéke, mi a siker titka Ön szerint?
SZB.: Értünk ahhoz amit csinálunk. Játéknak fogjuk fel, mindig mindent fejlesztünk, javítunk, újragondolunk. Nem ragaszkodok egy rossz döntéshez, és elfogadjuk, hogy a világban egy dolog állandó: a változás. Gyorsan kell reagálnunk a piac változásaira, és ha ezt könnyen megtesszük, úgy könnyebben tudunk sikereket elérni. Legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az ügyfeleink és partnereink elégedettek legyenek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. Olykor még a saját nyereségünk kárára is hajlandóak vagyunk az ügyfélnek a jobb terméket kínálni, ha úgy érezzük azzal jobban jár. Tudjuk, hogy ezek az apró jó cselekedetek hosszútávon megtérülnek, még akkor is, ha üzletileg szokatlan döntésnek tűnik rövid távon.
A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
Pokol Béla ötletelése után felmerül a kérdés: milyen jogi megoldásokkal lehetne megkötni a választásokon győzelemre esélyes Magyar Péter kezét? De a jövő évi választás előtt kérdés az is: kétharmad nélkül miként bonthatná vissza egy új kormány az Orbántól örökölt autokráciát?