Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Most a fém-, a gépipar és az autógyártás ellen vezetnének be az oroszok részleges embargót. Ez pedig akár jobban is fájhat a magyar gazdaságnak, mint az élelmiszeripart sújtó szankciók, ugyanakkor hatása kisebb lenne, mint egy esetleges gyógyszeripari korlátozásnak.
A moszkvai elnöki adminisztráció támogatja az ipari és kereskedelmi minisztérium tervét, hogy tiltsák meg az állami vállalatoknak az olyan fémipari, nehézgépipari és autóipari termékek – alapanyagok, alkatrészek – importját, amelynek van hazai gyártású megfelelője – írja a Napi.hu Dmitrij Peszkov elnöki szóvivő nyilatkozatára hivatkozva.
A Kommerszant napilap számolt be először a tervről, a lap értesülése szerint a minisztérium már el is készítette az erre vonatkozó "általános direktívát". Eszerint a tilalom vonatkozna minden olyan vállalatra, amelyben az állami tulajdonrész meghaladja az 50 százalékot. A döntés elsősorban a különleges építőipari gépek és a repülőgépek gyártóit sújtaná, hatása a fém- és az autóiparra nem lenne komolyabb.
A Napi.hu azt írja, hogy a magyarországi járműipar és járműalkatrész-ipar orosz piaci kitettsége növekvőben van, ám így is meglehetősen alacsony, az ipari termelés húzóerejét képviselő szektor szereplői sem aggódnak túlzottan egy esetleges orosz tilalom kapcsán. Ha Moszkva a teljes európai alkatrész- és járműbevitelt leállítaná (ahogy ezt korábban már felvetették, most viszont nem erről van szó), éves szinten 200-300 millió eurós kiesést jelentene a magyarországi gyártók számára. Ez ugyanakkor csak akkor lenne ilyen mértékű, ha máshol nem lehetne piacot bővíteni. Egy orosz tilalom a magyarországi autóalkatrész-gyártó cégek bő negyedét érintené valamilyen mértékben – ez derül ki abból a hangsúlyozottan nem reprezentatív felmérésből, amelyet a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Egyesülete (Majosz) végzett el a tagjai körében.
Ez érzékenyebb veszteség volna, mint amit az agrár- és élelmiszeripar jelenleg elszenved, de kisebb egy esetleges gyógyszeripari korlátozás negatív hatásaival összevetve.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.