A válság óta nem volt ilyen boldog karácsonya a kisvállalkozásoknak

Minden második kkv nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, akik pedig reklámoztak, még jobban jártak.

  • hvg.hu hvg.hu
A válság óta nem volt ilyen boldog karácsonya a kisvállalkozásoknak

A Marketing Commando minden év elején felmérést készít a kis- és közepes vállalkozások körében karácsonyi forgalmáról. A megkérdezett kkv-k 51 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nagyobb volt a karácsonyi forgalma, mint tavaly. Ez öt százalékpontos növekedés a múlt év karácsonyához képest, ráadásul a 2008-óta mért legmagasabb arány is. Emellett tovább csökkent a stagnáló és csökkenő forgalmat realizáló cégek aránya. Az 1500 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével készült felmérés szerint mindössze a cégek 37 százalékának stagnált és mindössze 12 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, ami csaknem harmada a 2009-ben mért mélypontnak (34 százalék).

Szembetűnően jobb eredményeket érnek el, akik reklámoznak

A megkérdezett vállalkozások 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy többet reklámozott, mint tavaly karácsonykor. Ezen cégek között még szembetűnőbb a növekedés, 73 százalékuknak nőtt a forgalma, ami jelentős, 9 százalékpontos növekedés a tavalyihoz képest. A többet reklámozó vállalkozások ötödének nem változott, és mindössze 7 százalékának csökkent a forgalma.

Az összes megkérdezett 27 százaléka egyáltalán nem reklámozott karácsonykor. E vállalkozások  35 százalékának így is nőtt a forgalma, 46 százalékuknak stagnált, 16 százalékuk forgalma pedig csökkent, ami 4 százalékkal magasabb, mint tavaly. “A marketingaktivitás és a forgalom közötti közvetlen kapcsolat kezdetektől kimutatható, azonban a különbség most a legszembetűnőbb: a többet marketingező vállalkozások jobb eredményeket érnek el, elveszik a vevőket azoktól a nem marketingező konkurens kisvállalkozásoktól” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója.

A megkérdezett kkv-k ötöde (21 százalék) kizárólag interneten, 41 százalék csak offline, 37 százalékuk online és offline csatornán egyaránt értékesít. A utóbbi vállalkozások karácsonyi forgalma nőtt a legjobban, 59 százalékuk nyilatkozott javulásról. A kizárólag internetes kereskedő cégek 56 százalékának, míg a csak offline értékesítő vállalkozások alig 41 százalékának lett nagyobb bevétele a tavalyi karácsonnyal összevetve. “A javuló eredmények javarészt a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetők. Azonban az adatokból kitűnik, hogy a marketing javuló környezetben intenzívebb növekedést eredményez. Hát most kell rátaposni a marketing gázpedálra, mert gyors sikereket ígér” – mondta Wolf Gábor.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.