Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Siemens és a Volvo nem most jött rá arra, hogy az e-buszok + gyorstöltőhálózat = tisztább, gyorsabb és olcsóbb nagyvárosi tömegközlekedés, de most el is döntötték: megépítik a rendszert.
Kooperációs megállapodást írt alá a Volvo Bus Corporation és a Siemens elektromos hajtású városi buszok szállításáról. A szerződés szerint a Volvo e-hibridbuszokat és teljesen e-hajtású buszokat szállít, a Siemens pedig nagy teljesítményű töltőállomásokat szállít és telepít az e-járművekhez.
A két cég 2012 óta áll partneri viszonyban e-mobilitási területen, a most bejelentett lépéssel tovább bővítik ezt az együttműködést. A cél: szabványos töltőinfrastruktúra kifejlesztése, melynek révén a városok könnyebben állhatnak át e-busz-rendszerekre.
A Siemens és a Volvo először 2014-ben szállítottak közösen egy városi e-busz-rendszert a hamburgi Hochbahn részére. Ennek keretében három plug-in technológiájú Volvo busz jár Hamburg belvárosának innovációs vonalán. A járműveket Siemens töltőrendszer látja el árammal. 2015-ben hibrid és teljesen e-hajtású buszokat fognak szállítani Göteborg és Stockholm részére a megfelelő töltőinfrastruktúrával együtt. A Siemens szállítási terjedelme és szolgáltatása gyorstöltő állomásokra vonatkozik, amely segédrendszereket, kábeleket, építési munkákat, szerelést, üzembe állítást és karbantartást foglalnak magukba.
Göteborgban az elmúlt egy éves időtartamban teszteket végeztek a járművek üzemeltetése során, melyek kimutatták, hogy e-hibridbuszok használatával az üzemanyag-felhasználás és a szén-dioxid-kibocsátás akár 75 százalékkal is csökkenhet. A teljes energiafelhasználás akár 60 százalékkal is csökkenthető. A 7900 típusú Volvo e-busz az útvonalnak átlagosan mintegy 70 százalékát tudja e-üzemmódban megtenni. A jármű halk járású és az üzemeltetés során emissziómentes. A végállomáson végzett töltőművelet max. 6 percet vesz igénybe.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.