Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az idén is elkészült a Nagy Facebook Kutatás, melyben a korábiakhoz képest az a legnyilvánvalóbb változás, hogy drámaian nőtt a felhasználói reklámelutasítás. Legalább ilyen meglepő, hogy az idősebb korosztály viszont függővé vált.
A Facebook népszerűsége töretlen, de a friss Nagy Facebook Kutatás azt mutatja, hogy a megkérdezetteknek csak ötöde gondolja úgy, hogy az oldalon fenn is fog maradni - írja közleményében az ArvaliCom. A cég másfél évvel az első Nagy Facebook Kutatása után, az idén újra elvégezte a hazai fészbukozók közösségi médiához kapcsolódó szokásainak felmérését.
A 834 hazai Facebook-felhasználó körében online adatfelvétellel végzett kutatásból kiderül, hogy az oldalt használó fiatalok kevésbé függők, mint a szüleik, hogy a nemzetközi tendenciákkal ellentétben a válaszadó magyarok növelték Facebook-használatukat az elmúlt időben, és bár a közeljövőben többen kívánják csökkenteni aktivitásukat, mint növelni, nem csökkent az oldal népszerűsége.
A reklámokat viszont sokkal kevesebben nézik, és komoly kihívók is piacra léptek, az önmegsemmisítő üzenetekkel operáló Snapchat igen kedvelt lett. Az összes korosztályban inkább nőtt a Facebook használata, mint csökkent, leginkább a 40 év felettiek közt nőtt meg az erre fordított idő. A válaszadók fele ezzel együtt is éppen annyi időt tölt az oldalon, mint korábban.
A nemzetközi közösségi oldalak versenyében a nagyon fiatal Snapchat drámaian előretört. A 18 éven aluli Facebook-használó magyar fiatalok közel harmada kedveli, míg a másik nagy kedvenc az Instagram (27 %), a legkevésbé használt oldal a szakmai karrierépítést támogató LinkedIn, amelyről a fiatalok kétharmada nyilatkozott úgy, hogy nem is ismeri.
A Facebook minden korosztályban toronymagasan vezeti a népszerűségi listákat. Az oldalt egyik korosztály sem tartja tolakodónak, a döntő többség (76%) arra használja, ami számára fontos és praktikus. Az a 6 százalék is, akit a Facebook idegesít, gyakran látogatja az oldalt.
Leginkább a kutatásban résztvevő 40 felettiek viseltetnek pozitív érzelmekkel (26%) a Facebook iránt, de ők azok, akiket a legkevésbé érdekel, hogy hányan látják a posztjaikat. A Facebook-on leginkább csetelünk (51%), a csoport funkciót használjuk (24%), és kedvenc oldalainkat követjük (17%).
A kutatásban részt vett felhasználóknak nem jelent gondot a Facebook használata: átlagosan 90 százalék felett volt azok aránya, akik azt állították, hogy jól kiismerik magukat, vagyis mindent tudnak az oldalról, amire szükségük van, és még a 40 év felettieknél is 83 százalék ez az érték.
A hirdetésekre kevesebben kattintanak, mint pár éve
Az ArvaliCom az idén is kíváncsi volt arra, hogy mennyire zavarja a megnövekedett reklámzaj a felhasználókat, és azt találták, hogy a Facebook jövője a hirdetések megnövekedett arányától is függ.
A felhasználók közt a fizetett megjelenéseket illetően legkevésbé elfogadó a legfiatalabb generáció; 53 százalékuk számára túl sok az oldalon a hirdetés. Ők a leginkább elutasítóak a kampányokkal szemben is, 68 százalékuk állította azt, hogy még sosem kattintott hirdetésre az oldalon.
Az üzenőfali hirdetésekre a 18-nál idősebb, de 40-nél fiatalabb felhasználók a legérzékenyebbek, 56 százalékuk mondta, hogy biztosan látott már itt szponzorált posztot. A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 százalék állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 százalékot.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.