Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A Milánóba összegyűlt dizájnerek látták először, de – mivel a Facebook lett a terjesztőfelület – várhatóan széles körben ismertté válik az alábbi kerékpár-építési módszer.
Néhány napja egy 3D nyomtatóból "született" kerékpárt mutattunk be a milánói dizájnhétről, de annak, hogy az idei drótszamár-szezonnak és a fura anyagok felhasználásának kereszteződésében mi minden előfordulhat, érkezett egy újabb példánya. A rétegzett falemezekből hajlított újdonságnál csak az lehet majd nagyszerűbb, ha a kompozitfa mint anyag polgárjogot nyer a szerkezettanban.
A szerényen "Aero-bike"-ként a Facebookon is hivatkozott projekt igazából nem dizájnerek, hanem építészek munkája. Atanas Zhelev, Mariya Korolova és Martino Hutz triója abból indult ki, hogy kompozitanyagok készítésének módszertanát fára alkalmazták. Így – szólt a hipotézis – építhető egy könnyű, futurisztikus kinézetű, ugyanakkor viszonylag egyszerű, de erős, strapabíró alapanyag. Abból meg majd egy jó kis bicikli.
A "kompozitfa technológia" elnevezés azt az eljárást takarja, hogy a szénszálas anyagok előállításához használt módon, a kerékpárvázat 0,9 mm vastagságú falemezek különböző szálirányban történő összeragasztásával hozzák létre a kívánt alakot. (A fiatal építészek persze kipróbálták, hogy a rétegek közé illesztett alumínium vagy szénszálas anyag milyen hatással van a szerkezet szilárdságára, rugalmasságára stb. de ez már inkább anyagismeret, és elvisz a kerékpárépítés témakörétől – és csak azért érdemes megemlíteni, mert az új anyagnak, ha beválik, nyilvánvalóan megnyílik a tér a manufakturális kerékpárépítésen túli területek felé is.) Az így rétegzett lemezekből aztán csontvázszerű lamellás rendszert építettek, és ebből formálták meg a bringa vázát. A falamellák így nemcsak könnyebbé, de erősebbé és légiesebbé is tették a konstrukciót.
Az alapegység így néz ki:
A többit (kormány, kerék, hatjáslánc és persze a szín-összeállítás) ezek után már jött magától.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.