Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
2019-ben le kell állítani két atomreaktort, és ideje nyugdíjazni a közel 70 éves peveki hőerőművet is – hajón küldi a Roszatom a segítséget. Nem ingyen, de a vevő reménykedik, hogy az árak a földön maradhatnak.
Mint arról korábban is írtunk már az atomernergiainfo.hu nyomán, Oroszországban épül az első úszó atomerőmű. A Lomonoszov akadémikusról elnevezett óriást a szentpétervári Balti Üzem hajógyárban készítik fel az útjára, s a városban megkezdődött a kezelőszemélyzet képzése is. Mostanra az is konkrétan körvonalazódik, hogy a Lomonoszovnak mi lesz az első (ha nem az egyetlen) célállomása: Csukcsföld és a Roszatom aláírtak a minap e témában egy megállapodást.
Az Oroszország északkeleti csücskében fekvő Csukcsföld a szerződés szerint a térség villamosáram-ellátásának fejlesztése érdekében rendelte meg az úszó erődöt (orosz rövidítéssel: PATESZ). A Vlagyivosztokban tartott, első Keleti Gazdasági Fórumon Roman Kopin csukcsföldi kormányzó és Szergej Kirijenko Roszatom-vezérigazgató által szignált dokumentumtól a kormányzó azt várja, hogy megbízhatóbbá és hatékonyabbá tehető általa a régió energetikai rendszere – miközben elfogadható szinten tartja az áram- és a fűtés árakat.
A Lomonoszov egy 21,5 ezer tonna vízkiszorítású hajónak épül, melyen két KLT-40SZ típusú reaktor dolgozik majd. Az összesen több mint 70 MW elektromos, illetve 300 MW hőenergia leadására képes rendszer képes akár egy 200 ezer lelkes város energiaellátására is, de ha a szükség úgy hozza, akár napi 240 ezer tonna tengervíz sótalanítására is alkalmas.
Az első úszó atomerőművet Csucskföldön 2019-ben, Pevekben kívánják üzembe helyezni. A fő feladata az lesz, hogy kiváltsa az akkor leállításra kerülő bilibinói atomerőmű két blokkját, illetve az 1940-es években épített peveki hőerőmű helyébe léphessen. (A bilibinói reaktorok leállítására azért van szükség, mert azokat már nem lehet a legkorszerűbb biztonsági követelményeknek megfelelően üzemeltetni.)
Az NTV orosz tévécsatorna beszámolója szerint a világon egyedülálló létesítmény legénység soraiba csak mérnöki és tengerészeti képességkombóval rendelkezőknek van esélyük bekerülni, ezért nem meglepő, hogy a "matrózok" zömét olyan tapasztalt szakemberek adják majd, akik előzetesen atommeghajtású hadihajókon töltötték a katonai szolgálatukat, illetve atomjégtörők mérnökeiként dolgoztak.
Az úszó energiaerőd iránt az oroszok reményei szerint a következő években 10-15 darabra biztosan lesz vevő, jóllehet, a Lomonoszov építési költségkerete jelenleg úgy 600 millió dollárra jön ki. Egyelőre az látszik biztosnak, hogy a Roszatom az oroszországi szükségletekre összpontosít elsőként. Mivel az országban hét nehezen megközelíthető tengerparti terület van, igény hajóra is, legénységre is jó ideig lesz. A Roszatom például északi-sarkvidéki fúrótornyok energiaellátására is alkalmas úszó atomerőmű megépítését is tervezi már – ahová szakemberekre is szükség lesz. Képzésük a szentpétervári Nyizsnyij Novgorod-i Műszaki Egyetemen zajlik majd.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Leggyakrabban kiabálással, sértegetéssel, káromkodással és becsmérlő fenyegetéssel találkoznak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet dolgozói, de előfordul, hogy a hozzátartozók vagy a betegek leköpik, megrúgják, fellökik vagy szexuálisan inzultálják őket – derül ki a dolgozókat érő erőszakról szóló kutatásból.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.