Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"de630967-1141-4ebf-a446-23100e8debf6","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A versenyző a Haashoz távozik, az utolsó futamon a tartalék pilótát veti be a francia csapat.","shortLead":"A versenyző a Haashoz távozik, az utolsó futamon a tartalék pilótát veti be a francia csapat.","id":"20241202_alpine-f1-esteban-ocon-mick-doohan-abu-dzabi-nagydij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de630967-1141-4ebf-a446-23100e8debf6.jpg","index":0,"item":"a7d7866e-2c7c-45ff-aa44-38b8b4ef19ee","keywords":null,"link":"/sport/20241202_alpine-f1-esteban-ocon-mick-doohan-abu-dzabi-nagydij","timestamp":"2024. december. 02. 12:21","title":"Nem Oconnal fejezi be az F1-es szezont az Alpine","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab1853f3-844c-443b-b806-6601f51ce3f2","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Bizonyos okosotthon-eszközökkel csökkenthető az energiaszámla, míg más kütyük növelik a fogyasztást. Megfelelő használattal azonban a mérleg pozitív, ráadásul a piacon elérhető legújabb megoldásoknak fontos szerepük lehet a klímaváltozás elleni harcban.","shortLead":"Bizonyos okosotthon-eszközökkel csökkenthető az energiaszámla, míg más kütyük növelik a fogyasztást. Megfelelő...","id":"20241203_hvg-okosotthon-technologiak-energiasporolas-klimabarat-megoldasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab1853f3-844c-443b-b806-6601f51ce3f2.jpg","index":0,"item":"84c723b3-96d4-4082-9241-8afd428dd191","keywords":null,"link":"/360/20241203_hvg-okosotthon-technologiak-energiasporolas-klimabarat-megoldasok","timestamp":"2024. december. 03. 16:10","title":"Pár tízezerből belevághat a lakás olyan szintű átalakításába, amelynek már érezhető az eredménye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4303150-ef63-4b75-8feb-a3d152353c10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Menczer azt mondta Magyarnak, hogy azért jött ide, hogy Magyar végre egy férfival is találkozzon, mire Magyar azzal vágott vissza, hogy Menczer büdös, és habzik a szája.","shortLead":"Menczer azt mondta Magyarnak, hogy azért jött ide, hogy Magyar végre egy férfival is találkozzon, mire Magyar azzal...","id":"20241203_Egymasnak-feszult-Magyar-Peter-es-Menczer-Tamas-a-pecsi-gyermekotthonnal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4303150-ef63-4b75-8feb-a3d152353c10.jpg","index":0,"item":"72dd798a-df6c-4992-a64f-cbe64e709758","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_Egymasnak-feszult-Magyar-Peter-es-Menczer-Tamas-a-pecsi-gyermekotthonnal","timestamp":"2024. december. 03. 12:15","title":"„Már reszketsz, kicsi. Ennyit tudsz?“ – egymásnak feszült Magyar Péter és Menczer Tamás a pécsi gyermekotthonnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99e4b325-6f50-4d41-9f85-d9e28507688a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Unortodoxia bármi áron: ez jellemezte a 2010-es évek elején felálló első gazdasági csúcsminisztériumot. Most, hogy a Pénzügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium újbóli tervezett összevonásával visszatérhet ez a struktúra a kormányba, felidézzük Matolcsy György miniszteri tevékenységének csúcspontjait a IMF-fel vívott háborútól a magánnyugdíjpénztárak beszántásáig.","shortLead":"Unortodoxia bármi áron: ez jellemezte a 2010-es évek elején felálló első gazdasági csúcsminisztériumot. Most...","id":"20241204_Matolcsy-Gyorgy-nemzetgazdasagi-miniszter-ngm-unortodox-gazdasagpolitika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99e4b325-6f50-4d41-9f85-d9e28507688a.jpg","index":0,"item":"845a0e5c-31e6-4265-93b7-8e6b9115736e","keywords":null,"link":"/360/20241204_Matolcsy-Gyorgy-nemzetgazdasagi-miniszter-ngm-unortodox-gazdasagpolitika","timestamp":"2024. december. 04. 09:30","title":"Egy megatárca veszélyei, avagy Matolcsy György diadalai az első Nemzetgazdasági Minisztérium élén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb változáshoz kell hozzászokni, a pótlóbuszok közül pedig sokkal kevesebb fog elindulni, mint eddig – így néz ki a MÁV új, december 15-től érvényes menetrendje. ","shortLead":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb...","id":"20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"52b0a1a5-7e6c-4293-be3f-e76c98ff05c9","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","timestamp":"2024. december. 03. 04:55","title":"Lassuló vonatok, használhatatlan pótlóbuszok: mutatjuk, hogyan változik a MÁV új menetrendje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c06d38db-97ef-4754-ac67-ac7d3c47b8df","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az Óbudai Egyetem rektora szerint csak elmaradt karbantartási munkákat végeztek, de a jelek valami nagyberuházásra utalnak. Az egyetem elvileg új campust kap, de a rektor szerint nem a volt kemping területén épül meg.","shortLead":"Az Óbudai Egyetem rektora szerint csak elmaradt karbantartási munkákat végeztek, de a jelek valami nagyberuházásra...","id":"20241203_Nagy-epitkezes-elojelei-latszanak-a-romain-155-fat-vagnanak-ki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c06d38db-97ef-4754-ac67-ac7d3c47b8df.jpg","index":0,"item":"cbeae22d-2b31-4321-871e-67dfdc5b8219","keywords":null,"link":"/zhvg/20241203_Nagy-epitkezes-elojelei-latszanak-a-romain-155-fat-vagnanak-ki","timestamp":"2024. december. 03. 09:34","title":"Nagy építkezés előjelei látszanak a Rómain, 155 fát vágnának ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8a45402-653d-4d3c-89fd-fb30ab2bf976","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is – írja publicistánk.","shortLead":"Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló...","id":"20241203_Tota-W-Arpad-Elet-az-eresz-utan-Szajer-Jozsef-Schmidt-Maria-Orban-rendszer-NER-homofobia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8a45402-653d-4d3c-89fd-fb30ab2bf976.jpg","index":0,"item":"bb37b2a0-5af8-4876-ad18-ba8ba91d80b2","keywords":null,"link":"/360/20241203_Tota-W-Arpad-Elet-az-eresz-utan-Szajer-Jozsef-Schmidt-Maria-Orban-rendszer-NER-homofobia","timestamp":"2024. december. 03. 14:01","title":"Tóta W. Árpád: Élet az eresz után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"965fa791-78df-4bc4-a4d5-7346342def64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Eddig csak kézzel lehetett módosítani, ha egy e-mail küldésénél rossz helyre írta az ember a címzett és a másolatot kapó személy e-mail-címét. Most azonban ennek vége.","shortLead":"Eddig csak kézzel lehetett módosítani, ha egy e-mail küldésénél rossz helyre írta az ember a címzett és a másolatot...","id":"20241202_gmail-levelezo-email-cimzett-masolat-titkos-masolat-email-cim-mozgatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/965fa791-78df-4bc4-a4d5-7346342def64.jpg","index":0,"item":"d571583f-ff6b-45b6-bccf-9e639995bdb7","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_gmail-levelezo-email-cimzett-masolat-titkos-masolat-email-cim-mozgatasa","timestamp":"2024. december. 02. 13:03","title":"20 évvel az indulás után kapott meg egy alapfunkciót a Gmail","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha anakronizmusnak is tűnik elsőre, közel egytucatnyi németországi városban komolyan gondolják, hogy új típusú "autópálya" épüljön a települések között – de az kizárólag kerékpárosok számára. Az út használatához még nem biztos, hogy kell majd pályadíjat fizetni, de a tervek szerint – a projeknek hála – napi 50 ezer ingázó autóst drótszamárra ültethetnek.
Mintegy 100 km hosszúra tervezik Németországban az első "kerékpáros autópályát" – vagyis építenek egy olyan, városok közti, zárt szelvényes útszakaszt, ahol dedikáltan, csak bringákkal lehet majd közlekedni. Ha elkészül – írja a Gas2 –, a Ruhr-vidéken az útvonal érinteni fogja többek között Duisburgot, Bochumot, és Hammot – illetve azok egyetemi városrészeit, és naponta akár 50 ezer, eddig autóval ingázót szólít majd nyeregbe.
Martin Toennes, a regionális fejlesztési csoport (RVR) vezetője szerint csaknem kétmillió ember él a tervezett nyomvonal közelében, és ez reményt ad arra, hogy a "kerékpár-autópálya" egyes szakaszai akár a mindennapos munkába járáshoz is segítséget nyújtanak. A Németországban egyre népszerűbbé vált elektromos kerékpárok segíthetik a domborzati viszonyok leküzdését is.
A "bringa-autópálya" ötlete nem a németek fejéből pattant ki először; Hollandiában és Dániában, sőt, Londonban is előkerült az elképzelés. Minden projekt középpontjában a közlekedési dugók leküzdése áll – Frankfurtban is, ahol egy közel 30 kilométeres utat terveztek meg Darmstadt felé; Münchenben is, ahol egy 15 kilométeres útról szólnak a friss víziók, mely a város északi, külvárosi részét kötné be így a városi vérkeringésbe. De Nürnberg és Berlin is megvalósíthatósági tanulmányok készítésébe kezdett – ugyancsak "kerékpár-autópályák" építésére került hangsúllyal.
Koppenhága
awol.com.au/
Azt, hogy a németek nem csupán az utak szélére felfestett kerékpársávokban gondolkodnak – mint ahogy a legtöbb esetben eddig például Budapesten történt –, jelzi, hogy a standard minimum méreteket is megadták a pályákhoz – elkerülendő, hogy túl szűkre szabhassák azt a városok, vagy hogy azok például hirtelen egy buszsávban folytatódjanak – ahogyan arra azért Németországban is akad példa. A bringás "highway" ezek alapján több mint 3,5 méter szélesre épül, kap majd "előzési sávokat" és a kereszteződésekre pedig az válik az általános szabállyá, hogy – az ütközések elkerülése érdekében – az ilyen szakaszokon felül-, vagy aluljárók épülnek.
A most megszellőztetett 100 kilométeres "autópálya" megépítése még sok egyeztetést kíván a helyi, a szövetségi és az állami szervektől (mert például rendezni kell a többnyire elhagyott vasúti pályákra tervezett kerékpárpálya tulajdonviszonyait is), de a költségmegosztásra már megszületett egy észszerű elképzelés. E pilot szerint (és ezt az első 5 kilométeres szakaszon tesztelik): a beruházás felét az EU, 30 százalékot az állam által nyújtott keretből biztosítja Észak-Rajna–Vesztfália, a fennmaradó részt pedig az RVR finanszírozza. Ha ez a konstrukció beválik, ez lehet a követendő modell – ami alapján akár egy éven belül megépülhet majd az útvonal egész hosszában.
A családtámogatásokról és elhibázott felsőoktatási kezdeményezésekről is faggatták az oktatási, ifjúsági, kultúráért és sportért felelős államtitkárokat.