szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Százmilliós összegeket fizethetnek vissza a bankok az utazási irodáknak, miután négy és fél évvel a Malév csődje után precedenssel is felérő győzelmet aratott a K&H Bank ellen az STA Travel utazási iroda – írja a szerdai Népszabadság.

A Malév 2012. február 3-i csődje 750 ezer eladott, de fel nem használható repülőjegyet és csalódott utast hagyott maga után. Ebből hatvanezret fizettek ki bankkártyával, ezek az utasok a nemzetközi bankkártya-szabályzatok értelmében visszakaphatták a pénzüket. Ha valakinek a számlájáról egy kereskedő leveszi ugyanis a pénzt, de a szolgáltatást nem teljesíti, a bank automatikusan visszaadja a pénzt, aztán leveri a kárát a nem teljesítő kereskedőn.

A csődbe ment Malév esetében ez nem volt lehetséges, legfeljebb be lehetett állni a sorba a felszámolás során. A bankok így az utazási irodákon verték le, amit tudtak, annak ellenére, hogy a Magyar Utazási Irodák Szövetsége felhívta az érintettek figyelmét: amikor egy iroda egy légitársaság járatára elad egy repülőjegyet, azt a légitársaság nevében teszi, így egy utazási iroda nem tehető felelőssé azért, hogy utána a jegyvásárló ténylegesen elrepülhet-e.

Az STA Travel esetében 18 vásárlás ellenértékét, több mint egymillió forintot vett vissza a K&H Bank.

Az iroda győzelme azt jelenti, hogy egy ügynök, ha szabályszerűen működik, nem tehető felelőssé az általa képviselt szolgáltatók munkájáért vagy éppen csődjéért – írja a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!