Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Aki a budapesti taxitarifát sokallja, inkább ne menjen Zürichbe, de egy szomszédos országban már bátran taxizhat.
Listába szedte a világ nyolcvan nagyvárosának taxitarifáit a brit Carspring nevű cég, amely egyébként egy használtautó-eladási platformot készítő startupcég. A lista nem csak azért jó, mert nem egyszerűen a kilométerdíjakat szedte össze, de az is kiderül belőle, hogy mennyibe kerül a város repülőteréről betaxizni a belvárosba, hogy van-e az adott városban Uber, hogy mennyi a taxis alapdíj, és mennyi a várakozási díj.
Mindezen információk mellett azért rangsorolták is a városokat, az alapján, hogy egy 3 kilométeres út mennyibe kerül.
Nos annyi biztos, hogy Kairóban élvezet a taxizás: a reptérről kevesebb mint négy euró áráért bevisznek a központba, kilométerenként 9 eurócent az utazás ára.
Fontos még, hogy az olcsósági lista negyedik helyén egy szomszédunk, Románia áll, a hivatalos tarifák alapján itt egy három kilométeres utat 1,31 euróból megúszunk, bár a nyilvánvalóan Bukarestben is előforduló taxishiénák ebbe nincsenek bekalkulálva.
Budapest a 27. helyen áll a nyolcvan városból, vagyis a lista olcsóbb felén van helyünk. Európában nálunk csak Bukarest mellett Athénban, Szófiában, Rigában, Varsóban, Tallinban és Moszkvában lehet letaxizni a három kilométert. A listán igyekeznek feltüntetni, hogy jellemzően milyen kocsit használnak a taxisok, és talán nem tévednek nagyot, amikor Skoda Octaviát írnak.
Lássuk a lista végét, mégiscsak az a legérdekesebb, hogy hol kerül horribilis pénzbe a taxizás. Az utolsó öt helyen Helsinki, Koppenhága, Tokió, Genf és Zürich áll. Zürichben például egy három kilométeres taxiútért 22 eurót kérnek el, ami Budapesten egy reptéri fuvar ára.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.